شهروندان از خرید گوشت دام های فاقد مهر دامپزشکی خودداری کنند

شهروندان از خرید گوشت دام های فاقد مهر دامپزشکی خودداری کنند

رییس سازمان کشتارگاه شهرداری ارومیه توصیه کرد که شهروندان از خرید و استفاده گوشت دام های کشتار شده در خارج از محل کشتارگاه صنعتی و فاقد مهر دامپزشکی خودداری کنند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه ؛  حسین زورآزما با بیان اینکه گوشت به عنوان یکی از مهم ترین مواد تغذیه ای انسان و کالای با اهمیت و استراتژیک به شمار می رود،  بیان کرد:  اطمینان از سلامت و بهداشتی بودن گوشت مصرفی شهروندان زمانی حاصل  می شود که کشتار دام در کشتارگاه انجام شود .
وی عنوان کرد:  کلیه مراحل نظارتی از جمله معاینه و بازرسی دام قبل از کشتار بررسی و معاینات لاشه توسط بازرسین سازمان دامپزشکی در کشتارگاه و طی کردن مراحل کامل بازرسی ، اقدام به مهمور نمودن لاشه ها به مهر دامپزشکی و نصب پلمب امنیتی گوشت عرضه شده قبل فروش می شود.
زورآزما به  کلیه شهروندان توصیه کرد در موقع تهیه و خرید گشت به نکاتی چون  خرید از قصابی ها مجهز، توجه کافی به مهر دامپزشکی پلمپ شده  روی لاشه و  خوداری خرید از حاشیه جاده ها  دقت کافی نمایند.
وی با اشاره به تشکیل اکیپ ویژه نظارت بهداشتی  بر کشتار دام های سبک و سنگین  جهت مقابله با کشتارهای غیر مجاز درسطح شهرارومیه،  گفت: مسایل بهداشتی در کشتارگاه قابل اغماض نیست و بر این اساس اکیپ ویژه نظارت بهداشتی کشتار دام های سبک و سنگین  جهت مقابله با کشتاره های غیر مجاز درسطح شهر تشکیل یافت.
رییس سازمان کشتارگاه شهرداری ارومیه با بیان اینکه شهروندان باید از گوشت های ممهور به مهر دامپزشکی با هدف جلوگیری از به خطر افتادن بهداشت و سلامت جامعه استفاده کنند، توصیه کرد که  همشهریان از خرید و استفاده گوشت دام های کشتار شده در خارج از محل کشتارگاه صنعتی و فاقد مهر دامپزشکی خودداری کنند.
وی تصریح کرد: سلامت و امنیت غذایی شهروندان امری مهم  و حیاتی ست  و کارکنان کشتارگاه  ارومیه  در این خصوص بیشترین دقت را در سلامت مدنظر قرار می دهند.
رییس سازمان کشتارگاه شهرداری ارومیه اظهار کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک با شماره تلفن ۳۲۷۷۱۶۶۹  در ارتباط باشند تا موارد مورد پیگیری در اسرع وقت رفع شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات