رونق ساخت و ساز در اصفهان

رونق ساخت و ساز در اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: بر اساس آمار و اطلاعات با ارائه بسته تشویقی، امسال در کلانشهر اصفهان در مقایسه با سایر کلانشهرها رونق ساخت و ساز و تولید مسکن از رشد خوبی برخوردار بوده است.

سید احمد حسینی‌نیا  اظهارکرد: به منظور رونق اقتصادی به خصوص ایجاد محرک در صنعت ساخت و ساز، شهرداری اصفهان بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر در ماه‌های منتهی به پایان سال بسته تشویقی را به منظور تسهیل و روان سازی مباحث ساخت و ساز به خصوص در صدور پروانه به شهروندان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه بسته تشویقی ساخت و ساز امسال در برهه‌ای از زمان با تخفیف ۳۵ درصدی و سپس با تخفیف ۳۰ درصدی با مصوبه شورای شهر توسط شهرداری اصفهان اجرایی شد تاکید کرد: ارائه بسته تشویقی ساخت و ساز باعث ایجاد انگیزه و مشارکت در بخش ساخت و ساز شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه مباحث مربوط به تراکم و صدور پروانه آمارها نشان می دهد که امسال تا پایان بهمن‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۳ درصد افزایش در بخش ارزش افزوده تراکم ایجاد شده است.

حسینی‌نیا ادامه داد: طی پنج ماه پایانی امسال (شهریور تا بهمن ماه ۹۷) به استثنای اسفندماه که در آن قرار داریم نرخ رشد ۹۲ درصدی را در خصوص ارزش افزوده تراکم شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به متراژ پروانه‌های صادر شده در سال‌جاری گفت: از ابتدای امسالتا پایان بهمن ماه ۹۷ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل متراژ پروانه‌های ساختمانی صادر شده در اصفهان ۱۱ درصد رشد داشته و این در حالی است که ما در پنج ماهه اخیر یعنی شهریورماه تا پایان بهمن‌ماه سال‌جاری نرخ رشد معادل ۷۱ درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی از رشد ۱۳ درصدی تعداد صدور پروانه های ساختمانی امسال خبر داد و تصریح کرد: آمارهای ارائه شده حاکی است که رونق ساخت و ساز، صدور پروانه و تولید مسکن امسال در کلانشهر اصفهان در مقایسه با سایر کلانشهرها از رشد خوبی برخوردار بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد: با تصمیمات آینده اعضای شورای اسلامی شهر و برنامه هایی که در خصوص صدور پروانه ساختمانی تدوین می‌شود شاهد رشد بهتر و روز افزون صنعت ساخت و ساز در شهر اصفهان باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات