مراحل ثبت نام در سامانه رزرواسیون منازل استیجاری چگونه است؟

مراحل ثبت نام در سامانه رزرواسیون منازل استیجاری چگونه است؟

سامانه های رزرواسیون منازل استیجاری و میز خدمت شهرداری اصفهان امروز ( چهارشنبه) با حضور مدیران شهری و اعضای شورای شهر رونمایی شد.

محمدحسین خلیلیان، مدیر پروژه سامانههای رزرواسیون منازل استیجاری و میز خدمت شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: مدیریت و برنامه‌ریزی اسکان گردشگران جز اهداف راه اندازی سامانه رزرواسیون است؛ زیرا این سامانه توان رفع مشکل اسکان گردشگران در شهر اصفهان را دارد و به تصمیمات مدیریتی در زمان‌های اوج ورود گردشگر کمک می‌کند.

وی ادامه داد: این سامانه همچنین به حوزه گردشگری و جذب گردشگر خارجی و داخلی کمک می‌کند چرا که برنامه سفری برای حضور گردشگران به شهر اصفهان تهیه می‌کند.

مدیر پروژه سامانه های رزرواسیون منازل استیجاری و میز خدمت شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مزایای استفاده از این سامانه از بعد مدیریت شهری، مدیریت ترافیک شهر و نظارت بر اماکن گردشگری است و کلیه ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز می توانند از این طریق بهداشت، امنیت، ایمنی منازل را مورد بررسی قرار دهند.

خلیلیان افزود: در این راستا خانه‌ها مورد بازرسی و بررسی کارشناسان قانونی و مراجع ذی ربط قرار می‌گیرد؛ همچنین این سامانه موجب شده تا گردشگر در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه، منزل و اقامتگاه خود را در شهر اصفهان پیدا کند.

وی با بیان اینکه این سامانه دو بخش دارد؛ بخش اول آن به ثبت نام مالکان و املاک آنان مربوط می‌شود؛ گفت: در این بخش سه گروه مالکان، گردشگران و ناظران در سامانه نقش دارند؛ مالکان نقش اول را در این سامانه به عهده دارند، همچنین اتحادیه مشاوران املاک و خانه مسافر نیز به عنوان ناظران در این سامانه ایفای نقش می کنند؛ سعی برآن بوده است تا مالکان به وسیله ناظران که مجوز لازم از طرف مراجع ذی ربط دارند، احراز هویت شوند تا مشکلات حقوقی، قضایی و انتظامی به وجود نیاید و در کم ترین مراحل یک منزل در سامانه ثبت شود.

مدیر پروژه سامانه های رزرواسیون منازل استیجاری و میز خدمت شهرداری اصفهان افزود: مشخصات کامل منزل، تعیین موقعیت جغرافیایی واحد مسکونی با استفاده از نقشه های شهرداری، توضیحات ارائه شده درباره منزل و گالری تصویر در این سامانه برای یک منزل ثبت می شود؛ بعد از ثبت منزل، ناظران آن را مورد بررسی قرار داده و پس از آن مشخصات ملک در سامانه برای گردشگر منتشر می شود؛ مالکان و ناظران در این سامانه گزارش های مربوط به رزرو منازل را مشاهده می کنند.

خلیلیان ادامه داد: مراحل رزرو چندان طولانی نبوده و اتلاف وقت ندارد اما تعداد و نحوه رزرو نیز به گونه ای بوده که از نظر رزرواسیون مشکل قانونی پیدا نمی کند؛ در اولین مرحله گردشگر ملک مورد نظرخود را مشاهده و اطلاعات مربوط به آن را می بیند سپس یک پیش فاکتور اولیه برای وی صادر می شود؛ بعد از تایید گردشگر، صدور فاکتور انجام شده و از طریق همین سامانه هزینه مورد نظر خود را پرداخت میکند سپس از طریق سامانه و ارسال پیامک به ناظر، گردشگر و مالک اطلاع رسانی انجام می شود.

وی اضافه کرد: از مزایای دیگر این سامانه استفاده از بستر وب و تلفن همراه است که گردشگران در بستر تلفن همراه و در حین سفر می توانند، اقدام به رزرو منزل کنند و مالکان هم با استفاده از نرم افزاری که در اختیار آنان قرار می‌گیرد، می‌توانند منازل خود را در این سامانه ثبت کنند.

مدیر پروژه سامانه های رزرواسیون منازل استیجاری و میز خدمت شهرداری اصفهان درباره پشتیبانی این سامانه گفت: پشتیبانی این سامانه ۲۴ در ۷ یعنی ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته است در این راستا کاملا سامانه و رزروهای آن را رصد می‌کنیم به علاوه سامانه ۳۶۱۳۷ را در اختیار شهروندان و گردشگران قرار داده ایم تا انتقادات ، پیشنهادات خود را مطرح کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات