نصب بالغ بر۱۰۰ المان نوروزی حجمی و المان سبز در گرگانبه مناسبت ایام نوروز

نصب بالغ بر۱۰۰ المان نوروزی حجمی و المان سبز در گرگانبه مناسبت ایام نوروز

به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، یحیی ستوده نیا در خصوص برخی اقدامات طرح استقبال از بهار در حوزه زیباسازی و فضای سبز در گرگان، اظهار کرد: با توجه به اینکه المان‌های شهری نقش مهمی را د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر انتقال مفاهیم فرهنگی و اجتماعی به شهروند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ان ایفا می‌کنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و می‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر نوع نگرش شهروند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ان به محیط زیست و ارتباط مرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌م با محیط پیرامون زند‌‌‌‌‌‌‌‌‌گی خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اثرگذار باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌، المان‌های شهری این قابلیت را د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که به گسترش هنر و آثار هنری د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر شهر کمک کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

وی ادامه داد: چیدمان المان‌های مناسبتی نمایانگر آداب، رسوم، سنت‌ها و نمادهای فرهنگی شهرها هستند که این امر می‌تواند سنن و آیین کهن ایرانی را که به دست فراموشی سپرده شده‌اند احیاء نماید، لذا د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر این زمینه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌اری گرگان هر ساله از هنرمند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ان برای طراحی المان‌های شهری د‌‌‌‌‌‌‌‌‌عوت به عمل می‌آورد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری گرگان با بیان این که هر ساله با هد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف تنوع بخشی بصری شهروند‌‌‌‌‌‌‌‌‌ان گرگانی، ایجاد تحول در زیباسازی شهری، و ایجاد شور و نشاط شهروندان و مسافران نوروزی المان‌هایی در سطح شهر نصب می‌گردد، خاطرنشان کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر این زمینه بیش از ۱۰۰ اثر حجمی ارائه شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه که از این تعد‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌، ۳۵  اثر را انتخاب کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌یم که توسط ۱۴ نفر از هنرمندان بومی منطقه با موضوعات هنری، بهار و نو شدن طبیعت، المان‌های کودکانه، طرح‌های خاطره‌‌انگیز و ... طراحی و با مصالحی نظیر بتون، فایبرگلاس، فلز و ... اجرا شده و د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر نتیجه امسال ۳۵ المان حجمی جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ۳۵ المان متعلق به سال‌های گذشته برای زیباسازی شهر د‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر آستانه نوروز و در غالب طرح استقبال از بهار درمحورهای اصلی، گردشگری و محلات نصب خواهد شد.
ستوده نیا در ادامه افزود: آذین‌بندی میادین و نورپردازی خیابان‌های اصلی سطح شهر یکی دیگر از اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان در استقبال از سال نو است که در این زمینه تعدادی نورپردازی جدید، به صورت ویژه و متفاوت اجرا خواهد شد.
وی تاکید کرد: همچنین در کنار المان‌های نوروزی برای تلطیف فضای شهری حدود ۴۰ المان سبز شامل فرش‌های گل، دیواره‌های سبز و المان‌هایی با استفاده از مواد اولیه ارگانیک و بازیافتی برای منظر سازی فضای شهری در آستانه سال نو اجرا خواهد شد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان به تاثیر مثبت المان‌های نوروزی در بین شهروندان اشاره و خاطرنشان کرد: نصب المان‌های مناسبتی توانسته روحیه خوبی را در بین همشهریان ایجاد کند و با استقبال خوب شهروندان نیز مواجه شده و ما را بر آن داشته که با استفاده از طراحی‌های نوین و تکنولوژی روز دنیا تمام تلاش خود را برای ایجاد خاطره‌ای به یاد ماندنی برای شهروندان، میهمانان و گردشگران نوروزی از شهر زیبای گرگان به عمل آوریم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری گرگان

    منبع خبر

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر گرگان می باشد

      نظرات