شهرداری قزوین دومین جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی را در ایام نوروز برگزار می کند

شهرداری قزوین دومین جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی را در ایام نوروز برگزار می کند

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قزوین؛ دکتر صفری گفت: شهرداری قزوین با اجرای جشنواره ها و برنامه های متعدد از ۱۵ بهمن ماه سال جاری به طور جدی به استقبال بهار رفته است .

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: اولین برنامه شهرداری برای نوروز ۹۸، حضور در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران بود که غرفه استان قزوین با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبه رو شد .

شهردار قزوین گفت: در ایام عید نوروز، مجموعه مدیریت شهری با حمایت شورای اسلامی شهر قزوین، دومین جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی را با برنامه های متنوعی در سرای تاریخی سعدالسلطنه برگزار می کند .

دکتر صفری خاطرنشان کرد: پیاده راه سبزه میدان، پیش از پایان سال ۹۷، افتتاح می شود و امیدواریم با اقداماتی که شهرداری قزوین انجام می دهد، نگاه پیاده محوری جایگزین خودرومحوری شود .

این مقام مسوول گفت: در نوروز ۹۸، اتوبوس های گردشگری را در سطح شهر خواهیم داشت و حمل و نقل رایگان به مجموعه سافاری پارک، که سه دره آن  با حضور کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست کشور افتتاح شد، پیش بینی شده است .

دکتر صفری با بیان این که به منظور آماده سازی شهر برای سال نو فعالیت های عمرانی به صورت ضربتی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تقاطع غیرهمسطح امام رضا (ع) به نوعی به بهره برداری رسیده، لاین شمالی آن زیر  بار ترافیکی رفته و لاین جنوبی نیز به زودی به بهره برداری می رسد .

شهردار قزوین گفت: اماکن گردشگری چون حمام قجر و سرای سعدالسلطنه آماده خدمات رسانی به گردشگران است  و امیدواریم با مشارکت سایر دستگاه های اجرایی بتوانیم میزبان خوبی برای هم وطنان باشیم .

دکتر صفری خاطرنشان کرد: نوروز سال گذشته، برنامه های متنوعی در تمام نقاط کم برخوردار و نواحی منفصل شهر قزوین برگزار کردیم که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت و امسال نیز برنامه های شاد و نوروزی در این مناطق برگزار می‌شود .

این مقام مسوول با بیان این که قزوین بیش تر معبر گردشگری بوده است، خاطرنشان کرد: با همکاری خوب شهرداری و سازمان میراث فرهنگی استان، سال گذشته اقامت به مدت یک شب در قزوین، افزایش داشت که اکنون هدفگذاری برای اقامت چند روز است .

وی افزود: سال گذشته با مجموعه میراث همکاری و هم افزایی داشتیم که منجر به افزایش ۳۰ درصدی گردشگر نسبت به گذشته در شهر قزوین شد .

شهردار قزوین تاکید کرد: هدف همه سازمان ها و ارگان های استان میزبانی خوب برای هموطنان است و در این راستا همراه هم خواهیم بود .

این مقام مسوول با تاکید بر این که تجربه های جهانی و ملی نشان داده ترافیک با گسترس کالبدی معابر تامین نمی شود، گفت: ترافیک موضوع پیچیده ای است که بخش اعظم آن به فرهنگ سازی استفاده از حمل و نقل عمومی باز می گردد .

وی افزود: برمبنای گزارش راهور، با حذف پارک حاشیه ای پیغمبریه، ترافیک سبزه میدان، کاهش یافته است .

دکتر صفری از گشایش پیاده راه سبزه میدان خبر داد و گفت: باید بپذیریم قرار نیست هسته مرکزی را مملو از خودرو کنیم و با نگاه پیاده محوری عبور و مرور این ناحیه را مدیریت کنیم .

وی خاطرنشان کرد: مهندس مهدی مجابی که  مشاوردولتخانه است، پروژه بازآفرینی سبزه میدان را طراحی کرده و قرار است شاهد مجموعه واحدی در مرکز شهر باشیم .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات