پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی آمار مسافران نوروزی اصفهان

پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی آمار مسافران نوروزی اصفهان

شهردار اصفهان پیش بینی کرد: آمار ورود مسافران در نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یابد.

قدرت الله نوروزی صبح امروز- پنج‌شنبه ۲۳ اسفندماه ۹۷- در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر- شهردار پاسخگو» اظهارکرد:  با فعالیت‌های گسترده شهرداری در روزهای پایانی سال، شهر آماده استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی شده است.

وی با بیان اینکه امسال همزمان با آغاز سال نو، آب در بستر زاینده رود جاری می‌شود، ادامه داد: تجربه چند روز جاری شدن آب در زاینده رود طی ماه گذشته نشان داد که گردشگران و مسافران از سفر به اصفهان استقبال کردند، شور و نشاط خاصی در اصفهان ایجاد شد و رفت و آمدها افزایش پیدا کرد، از این رو پیش‌بینی می کنیم نوروز امسال با بازگشایی زاینده رود حجم زیادی از گردشگران را پذیرا باشیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نوروز امسال فضای شهر بسیار متفاوت خواهد بود، افزود: در حال حاضر اقدامات خوبی از سوی سازمان زیباسازی شهرداری انجام شده و تا چند روز آینده المان‌های نوری بسیار زیبایی در شهر رونمایی خواهد شد؛ این المان‌ها در شب خودنمایی کرده و روزها نیز به زیبایی خود را نشان خواهد داد.

نوروزی پیش بینی کرد: آمار ورود مسافران در نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یابد؛ در این راستا خوشبختانه شهرداری اصفهان نیز آمادگی لازم را دارد، البته مردم باید همکاری کنند تا نوروز خوبی را رقم بزنیم.

آماده باش ۲۴ ایستگاه آتش نشانی در چهارشنبه پایان سال

وی با اشاره به چهارشنبه پایان سال گفت: با توجه به اینکه امسال فاصله بین چهارشنبه سوری و نوروز نزدیک است، توصیه می‌کنم خانواده ها و جوانان مراقب باشند که با رفتارهای مخاطره آمیز ایام نوروز خود را تلخ نکنند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه آماده ارایه خدمات به شهروندان هستیم، اظهارکرد: سازمان آتش نشانی در ۲۴ ایستگاه به حالت آماده‌باش درآمده و با تمام امکانات در خدمت شهروندان خواهد بود، همچنین گشت‌های موتوری در نقاط پر تردد شهر فعال و در ۲۵ نقطه مرکزی شهر، خودروهای امدادی مستقر خواهند بود؛ امکانات لازم برای بهتر برگزار شدن شب چهارشنبه سوری ایجاد شده، اما جوانان باید مراقب باشند تا وقوع حادثه تلخ باعث بر هم خوردن زیبایی‌ها نشود.

مترو در نوروز تا ساعت ۲۱ فعال است

نوروزی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در ایام نوروز مترو در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: آمارها نشان می دهد تعداد مسافران مترو به ۹۰ هزار نفر رسیده و بی‌شک به ۱۰۰ هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد؛ هر شهروند یا مسافری که از مترو استفاده کند، به سمت شهر پاک، کاهش ترافیک و افزایش امنیت حرکت کرده است.

وی از تمام کسانی که از مترو استفاده می‌کنند، تشکر کرده و از  شهروندانی که در مسیر مترو تردد دارند، در خواست کرد: به جای استفاده از خودرو، سفرهای درون شهری خود را با استفاده از مترو انجام دهند.

شهردار اصفهان با اشاره به ساعات فعالیت مترو گفت: ساعات کار مترو در حال حاضر از ۶:۳۰ تا ۲۱:۳۰، روزهای تعطیل قبل از عید (دو جمعه و ۲۹ اسفند ۹۷) از ۸:۳۰ تا ۲۱:۳۰ و در ایام نوروز از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب خواهد بود.

نوروزی تاکید کرد: سرفاصله زمانی مترو با افزایش رام ها و ۱۰ واگن به ۱۱ دقیقه رسیده است، البته در ایام نوروز سرفاصله زمانی حرکت مترو ۲۰ دقیقه خواهد بود که امیدوارم این تدابیر اندیشیده شده تسهیلات خوبی را برای مردم فراهم آورد.

وی ادامه داد: اگر مردم بتوانند در ایام تعطیلات نیز از مترو استفاده کنند، مسافران کمتر دچار ترافیک شده و خاطرات خوبی از شهر و مهمان‌نوازی اصفهانی‌ها خواهند داشت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه چهارباغ از بهترین مکان‌هایی است که علاوه بر شهروندان اصفهانی، گردشگران نیز برای دیدن آن علاقه دارند، گفت: هماهنگی و تعامل با دستگاه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی برای اجرای برنامه‌های متنوع در چهارباغ انجام شد؛ همچنین به جای درختانی که سال‌های قبل برای ساخت مسیر مترو قطع شده بود، درختان چنار ۲۰ ساله کاشته شد و گلها و فضای سبز آن آماده شده است.

بهترین نوروز در چهارباغ

نوروزی با تاکید بر اینکه پیاده راه چهارباغ آماده خدمت رسانی به شهروندان و گردشگران است و نوروز امسال در چهارباغ یکی از بهترین نوروزها رقم خواهد خورد، افزود: با توجه به اینکه این روزها مردم به شدت مشغول رفت و آمد در چهارباغ و خرید نوروزی هستند، عملیات عمرانی محور میانی چهارباغ بعد از ایام نوروز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت بازارهای روز کوثر خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان تسهیلات لازم را برای خرید شهروندان ایجاد کرده است، به طوری که از ۲۴ اسفندماه سال جاری در ۱۴ فروشگاه کوثر، توزیع میوه نوروزی از جمله سیب و پرتقال با همکاری اتحادیه تعاونی روستایی انجام خواهد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه روز گذشته بازار گل وگیاه همدانیان با سبک جدید و تغییرات خوبی بازگشایی شد، تصریح کرد: در این بازار تفرجگاه بسیار خوب مهیا شده و شهروندان می‌توانند گل و ماهی نوروز خود را از ۱۶۰ غرفه این بازار تهیه کنند؛ بازار گل و گیاه همدانیان سال آینده به باغ تندرستی در مجاورت آرامستان باغ رضوان انتقال داده خواهد شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: امسال برای میهمانان نوروزی و مردم اصفهان ۷۰ برنامه در ۱۰۰۰ رویداد بزرگ و کوچک فرهنگی، تفریحی و اجتماعی در شهر اصفهان برگزار می‌شود که از مردم دعوت می‌ شود از این برنامه ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امکانات تفریحی بسیار خوبی از جمله شهر رویاها، ناژوان و صفه در شهر اصفهان ایجاد شده که آماده پذیرایی از مسافران است، تصریح کرد: با بازگشایی آب در رودخانه زاینده رود در طول مسیرهای حاشیه زاینده رود برنامه‌های خوبی اجرا خواهد شد.

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه پردیس هنر، گفت: نوروز امسال برنامه‌های متنوعی در پردیس هنر برگزار می‌شود، در این پروژه بزرگترین سالن آمفی تئاتر روباز با ۳۲۰۰ صندلی در کنار زاینده رود و در محیطی امن، آرام و زیبا برای استفاده شهروندان و مسافران مهیا شده که امیدوارم با وجود این امکانات نوروز خوبی را در پیش رو داشته باشیم و در دفتر خاطرات همه مردم ایران از اصفهان نکاتی یادداشت شود.

شهردار اصفهان با اشاره به طرح‌ها و تمهیدات ترافیکی نوروز، گفت: برای حمل و نقل عمومی اتوبوس، مترو و تاکسی برنامه‌ریزی شده و برای تامین پارکینگ‌های لازم تدابیر خوبی اندیشیده شده است در این راستا جنب پایانه کاوه انبار شهرداری به مساحت ۱۵ هزار متر و محوطه ای در خیابان کاخ غربی برای پارک خودروها در نظر گرفته شده است؛ همچنین در این ایام از فضای مدارس و محوطه‌های باز فضاهای دستگاه‌های اداری برای پارک خودروها استفاده خواهیم کرد؛ البته این برنامه‌ریزی‌ها در ستاد نوروزی که نمایندگانی از ادارات مختلف در آن حضور دارند، انجام و سازماندهی های خوبی صورت گرفته است.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: در شهر مشکلی برای پارک خودروها در نوروز  ۹۸ نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام داده و جلسات متعدد با همکاری پلیس راهور برگزار کرده تا مشکلات ترافیکی کمتری در شهر داشته باشیم، گفت: از شهروندان انتظار می‌رود همکاری خود با شهرداری را در این روزها افزایش دهند و در بخش پسماندها و خانه تکانی‌ها همکاری کنند تا  شهر برای زیست‌پذیری و رفاه بیشتر مهیا و شادی و شادمانی در نوروز افزایش یابد.

سرعت آزادسازی خیابان گلزار در سال آینده

شهردار اصفهان در پاسخ به گلایه یکی از شهروندان مبنی بر ترافیک سنگین در خیابان گلزار شمالی حدفاصل چشمه باقرخان و احمدآباد، تصریح کرد: تعریض خیابان گلزار در دستور کار قرار دارد، البته آزادسازی این خیابان به صورت تدریجی انجام خواهد شد؛ آزادسازی این خیابان از سال‌ها قبل در دست اقدام بوده و در سال جاری نیز دو پلاک در این خیابان آزادسازی شده است.

نوروزی دلیل تاخیر در اجرای این پروژه را تمرکز شهرداری اصفهان بر اتمام پروژه های بر زمین مانده دوره قبل از جمله پروژه میدان امام علی(ع) و خیابان آقانورالله نجفی عنوان کرد و افزود: سال آینده بر روی پروژه تعریض خیابان گلزار متمرکز شده و آزادسازی را با سرعت بیشتری انجام خواهیم داد.

وی در خصوص تبدیل خانه‌های قدیمی خیابان عبدالرزاق به انبار کالا و ترافیک ایجاد شده توسط خودروهای حمل بار که مورد سوال یکی از شهروندان بود، گفت: ما به دنبال ساماندهی هستیم، در این خیابان بر اساس «طرح گستره بازار» کاربری‌ها طبق طرح تفصیلی تعریف شده و این امکان را به افراد ساکن در آن خیابان داده تا از منازل مسکونی برای انبار یا تجاری استفاده کنند که به نظر می رسد اصل این تصمیم درست نبوده و کار را برای همه دشوار کرده است، البته باید برای آن دسته که بدون مجوز منازل خود را به انبار یا تجاری تبدیل کرده‌اند، تعیین تکلیف انجام شود.

شهردار اصفهان در خصوص پمپ گاز در مجاورت پایانه مسافربری جی، گفت: در ابتدای بارگذاری در خیابان همدانیان پایانه، پمپ گاز، بازار کوثر و بازار گل وگیاه جانمایی شد، اما به مرور شواهد نشان داده شده که این کار می‌تواند بار ترافیکی شدیدی ایجاد کند به طوری که امروزه با مشکلات زیاد ترافیکی در این محدوده مواجه هستیم؛ به طور حتم اگر سیاست گذاری‌ها دقیق‌تر انجام شده بود، امروز با این حجم ترافیک در خیابان همدانیان مواجه نبودیم.

نوروزی با بیان اینکه در طرح تفصیلی، طرح پمپ گاز پیش‌بینی شده و برای بارگذاری‌های این‌چنینی شرکت نفت به سرمایه گذار مجوز لازم را ارایه کرده است، افزود: باید برای راه اندازی امکاناتی همچون پمپ گاز یا پایانه مسافربری در این خیابان، باید آینده نگری انجام می‌شد.

وی در خصوص شرایط نابسامان اراضی جی شیر، گفت: روستاهای ناپیوسته و اراضی کشاورزی در منطقه جی شیر واقع در محدوده مناطق چهار و ۱۵ شهرداری اصفهان است که از خیابان مشتاق تا تقاطع دکتر اسحاقی در منطقه چهار و خیابان معراج در منطقه ۱۵ قرار دارد.

شهردار اصفهان گفت: در حریم‌ها وظیفه شهرداری اصفهان حفاظت و نگهداری است و امکان انجام اقدامات توسعه‌ای وجود دارد، از این رو در صدد هستیم تا از ساخت و سازهای خلاف جلوگیری کنیم.

نوروزی ادامه داد: سال گذشته در شورای عالی شهرسازی سند پهنه بندی اراضی اصفهان تصویب شد و در حال حاضر در این نقاط از جمله جی‌شیر امکان ساماندهی وجود دارد، کاربری آنها تعریف شده و مالکان زمین‌های این نقطه از شهر می‌توانند به مراجع ذی ربط مراجعه و استعلامات لازم را بگیرند و بر اساس سند پهنه بندی اقدام کنند.

نوروزی با بیان اینکه ۶۵۰۰ هکتار حریم شهری در منطقه چهار شهرداری اصفهان قرار دارد، اظهارکرد: شهرداری در حریم، امکان صدور مجوز ساخت و ساز را ندارد و تنها بر اساس طرح تفصیلی در محدوده شهری اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات