رویکرد ما بازآفرینی فرهنگ‌مبنا و اجتماع‌محور بافت است

رویکرد ما بازآفرینی فرهنگ‌مبنا و اجتماع‌محور بافت است


شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز بازآفرینی فرهنگ‌مبنا و اجتماع‌محور را مهمترین رویکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در بافت تاریخی دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی در آئین بهره برداری از پروژه مرمت گذرهای بافت تاریخی و بازارچه فیل و سرای مشیر، با بیان اینکه تمرکز شورای اسلامی و شهرداری شیراز بر بازآفرینی بافت تاریخی این شهر است، اظهار کرد: شاید بتوان گفت طی سال های گذشته بافت تاریخی شیراز یکی از بافت‌های فراموش شده در کشور بود اما اتفاقات خوبی در این بافت در حال رقم خوردن است.
وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته بیش از ۶۷ هزار مترمربع کف‌سازی و بهسازی و ۲۳ هزار مترمربع جداره‌سازی در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز انجام شده است، افزود: پنج محور گردشگری بافت تاریخی شیراز در سال ۹۷ احیا شد.
شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز با تاکید بر اینکه احیای گذرهای تاریخی با هدف انسان محوری محقق شده است، خاطرنشان کرد: در احیای این گذرها رونق اقتصاد مردم و پویایی زندگی در این محلات مد نظر قرار گرفته است.
شه‌دوست شیرازی اضافه کرد: با توجه به وجود مراکز گردشگری و اقامتی در دل بافت تاریخی، زمینه اشتغال نیروهای بومی از محلات تاریخی و فرهنگی شیراز فراهم شده است.
وی تاکید کرد: با احیای این گذرها حس تعلق خاطر به محله که گمشده بافت تاریخی شیراز است در بافت تقویت شده است.
شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز با بیان اینکه برای مردم محلات بافت تاریخی فرهنگی شیراز پروانه رایگان از طرف شهرداری صادر می‌شود عنوان کرد: با توجه به احیای گذرهای تاریخی و تمرکز بر بافت تاریخی فرهنگی شیراز، ارزش افزوده املاک در این محلات چندین برابر شده و روح نشاط و زندگی به این محلات بازگشته است.
شه‌دوست شیرازی اظهار کرد: اگر نگاه مسئولان و مدیران شهری به بافت تاریخی شیراز انسان محور باشد و به اقتصاد آن پویایی دهد به طور حتم مردم با این محلات آشتی می کنند کما اینکه افراد سرشناس، متمول و تاثیرگذاری که در گذشته در محلات بافت تاریخی شیراز زندگی می کردند به واسطه اقدامات مثبتی که در این بافت انجام شده مجدداً بازگشتند و در این بافت سرمایه‌گذاری می‌کنند.
حق پرست، رئیس هیئت امنای سرای مشیر شیراز، نیز از زحمات شورا و شهرداری شیراز به ویژه برای احیای گذرهای تاریخی بافت تاریخی فرهنگی تقدیر و تشکر کرد.
براساس این گزارش پروژه مرمت گذرهای بافت تاریخی- فرهنگی شامل نصیرنظام،  علاالدوله، کوچه مسجد مولا و توتونچیان، بازارچه فیل و سرای مشیر با طی آیینی با حضور شهردار شیراز، اعضای شورای شهر، کسبه بازار و اهالی بافت تاریخی - فرهنگی به بهره برداری رسید.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات