برگزاری آیین بهره‌برداری از اتوبوس‌های نوسازی شده‌ی سازمان اتوبوسرانی کرمان


برگزاری آیین بهره‌برداری از اتوبوس‌های نوسازی شده‌ی سازمان اتوبوسرانی کرمان

ساماندهی حمل و نقل عمومی راه حل کاهش مشکلات ترافیکی


صبح امروز آیین بهره‌برداری از اتوبوس‌های نوسازی شده‌ی شهرداری کرمان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، رییس شورای اسلامی شهر در آیین بهره‌برداری از اتوبوس‌های نوسازی شده‌ی سازمان اتوبوسرانی شهرداری که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران شهرداری کرمان برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم مشکلات ترافیکی را حل کنیم لازم است ناوگان حمل و نقل عمومی مورد بهسازی، توسعه و نوسازی قرار گیرد.
محمد فرشاد با اشاره به اینکه در حال حاضر در فاز اول یعنی بهسازی ناوگان قرار داریم ، افزود: در این زمینه اتوبوس‌هایی که دارای مشکلات و نقص فنی بودند؛ بهسازی و وارد چرخه‌ی حمل و نقل عمومی شدند.
وی تصریح کرد: در قدم بعدی باید ناوگان، نوسازی و اتوبوس‌های جدید خریداری شود و به سمت و سوی استفاده از BRT برویم.
شهردار کرمان نیز در این آیین، بر ضرورت و اهمیت توجه به مقوله‌ی حمل و نقل عمومی تاکید کرد.
سید مهران عالم‌زاده با بیان اینکه یکی از مسایل و مشکلاتی که همیشه در شهرها وجود دارد، بحث جابه‌جایی و حمل ونقل است؛ گفت: راه حل کاهش مشکلات ترافیکی استفاده از حمل و نقل عمومی است.
وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل مشکلات ترافیکی، عدم وجود حمل و نقل مناسب است، افزود: اگر حمل و نقل ساماندهی شود، مشکلات ترافیکی حل خواهد شد و توجه به این مقوله و ایجاد زیرساخت های لازم، نقش بسزایی در کاهش مشکلات ترافیکی دارد.
وی ادامه داد: در این راستا بحث نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی در این دوره در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
عالم زاده با اشاره به اینکه ۵ دستگاه اتوبوس از قبل خریداری شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳ دستگاه اتوبوس پیشرو دیزل نوسازی شده است و ۲دستگاه اتوبوس به توان‌یابان و جانبازان و همچنین یک دستگاه اتوبوس به گردشگری اختصاص یافته است.
وی خاطر نشان کرد: فروردین ماه سال آینده نیز حدود ۱۰ دستگاه اتوبوس دیگر به سیستم حمل و نقل اضافه خواهد شد.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل انجمن ضایعه نخاعی پویای کرمان و رییس هیات ورزش های ناشنوایان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حدود ۱۲ سال یک دستگاه اتوبوس به توان‌یابان خدمات رسانی کرده است، گفت: اختصاص اتوبوس‌های جدید به توانان‌یابان ،بهترین هدیه و عیدی بود که به همت شهرداری شهر کرمان به آنها داده شد.

مریم ایرانمنش

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات