تکمیل پروژه‌های مواصلاتی خواسته مهم مردم استان البرز

تکمیل پروژه‌های مواصلاتی خواسته مهم مردم استان البرز

به گزارش روابط عمومی شهرداری طالقان، صادقیان با انتقاد از عدم تکمیل پروژه‌های مواصلاتی استان البرز گفت: پروژه‌های همت، آزادراه تهران شمال و آزادراه ساوجبلاغ به طالقان چندین سال است که در دست ساخت بوده و به دلیل مشکلاتی تکمیل نمی‌شود.

حامد صادقیان نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها در گفتگویی با اشاره به این‌که استان البرز در مرکز حمل‌ونقل و ترانزیت کشور قرارگرفته است گفت: اتوبان تهران کرج و امتداد آن تهران به قزوین به‌نوعی یکی از شاهراه‌های اصلی کشور است و مرکز کشور را به غرب و غرب را به شرق متصل می‌کند.

صادقیان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات استان در حال حاضر حجم زیاد بار ترافیکی است که ما هر روز به‌ویژه در ایام تعطیل شاهد آن هستیم.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها با اشاره به پروژه همت گفت: این پروژه چندین سال در دست‌ساخت است اما به دلیل مشکلات مالی تکمیل نمی‌شود. این پروژه، آزادراه همت را به شهرستان کرج متصل و از انتهای شهرستان کرج در امتداد شهرستان ساوجبلاغ ادامه پیدا کرده و در پایان به اتوبان تهران-کرج می‌رسد. بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند بخش زیادی از بار ترافیکی این محور را کاهش دهد.

وی افزود: آزادراه تهران-شمال نیز درگیر مشکلاتی است و ۲۰ سال از آغاز ساخت آن می‌گذرد. این در حالی است که از چند فاز پروژه تنها یک فاز در محدوده استان مازندران به بهره‌برداری رسیده است اما همچنان فاز اول این پروژه که در محدوده استان تهران به روستای شهرستانک در جاده چالوس است ابتر مانده و بهره‌برداری آن هرسال به سال بعد موکول می‌شود. امیدواریم امسال با ظرفیت‌هایی ایجادشده در استان و قول‌هایی داده ‌شده شاهد بهره‌برداری از این آزادراه باشیم.

صادقیان همچنین با اشاره به پروژه راه هشتگرد به طالقان گفت: این پروژه که محور مواصلاتی شهرستان ساوجبلاغ به شهرستان طالقان است نیز پس از گذشت ۲۰ سال از آغاز ساخت به بهره‌برداری نرسیده است. این پروژه نیز در سه فاز تعریف‌شده که فاز ۱ و ۳ آن که دو قطعه ۱۵ کیلومتری است تقریباً پیشرفت ۸۵ درصدی دارد اما فاز دوم آن پیشرفتی نداشته است. باوجود کم بودن طول پروژه نیاز به همت مسئولین است تا مردم بتوانند از این آزادراه که مسیر شهرستان طالقان به شهرستان کرج را ۵۰ کیلومتر کم می‌کند استفاده کنند.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: با اجرای این پروژه ظرفیت‌های بالقوه شهرستان طالقان به ظرفیت بالفعل تبدیل می‌شود. ازآنجایی‌که شهرستان طالقان از مناطق گردشگری استان البرز بوده و در سال جاری نیز به‌عنوان قطب گردشگری استان اعلام شد راه‌اندازی این پروژه یک ضرورت است. وجود طبیعت بکر، دریاچه سد طالقان و خانه آیت‌الله طالقانی تنها بخشی از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری طالقان

    منبع خبر

    شهرداری طالقان

    شهرداری طالقان

    شهرداری طالقان یک شهرداری در شهر طالقان می باشد

      نظرات