بارش‌های اخیر چالش جدی برای طالقان ایجاد نکرد

بارش‌های اخیر چالش جدی برای طالقان ایجاد نکرد

به گزارش آژانس خبری طالقان من، علی قاسمپور شهردار طالقان اظهار کرد: خوشبختانه مشکلی از بابت سیل متوجه شهرستان طالقان نشد اما شهر باید همواره برای مقابله با حوادث طبیعی آمادگی لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سیستم مدیریت شهری طالقان با همکاری تمامی دستگاه های مربوطه مشغول لایروبی و پاکسازی رودخانه های موجود است تا به نوعی از وقوع سیلاب جلوگیری شود.

شهردار طالقان ضمن اشاره به رانش زمین در این شهرستان گفت: باتوجه به وارد شدن به تر سالی و بارش های زیاد بحث ریزش سنگ و رانش زمین در نقاط کوهستانی به مانند طالقان امری طبیعی است.

قاسمپور تصریح کرد: رانش زمین باتوجه به نزدیکی پمپ بنزین می تواند شهر را با مشکلات جدی روبرو کند اما شهرداری ضمن تعامل با اداره کل راه و شهرسازی بدنبال مهار آن است از همین رو جهت جلوگیری از انسداد مسیرها اقداماتی صورت گرفته است.

وی ضمن درخواست ازمردم گفت: باتوجه به تاکید ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها مردم برای هرگونه عملیات عمرانی می بایست از شهرداری مجوز دریافت کنند لذا از مردم تقاضا داریم شرایط حساس آب و هوایی و خطرات ریزش سنگ و رانش زمین را در نظر گرفته و بدون مجوز هیچ گونه فعالیت عمرانی انجام ندهند.

شهردار طالقان به حضور گردشگران در ایام تعطیلات اشاره کردو گفت: در تعطیلات نوروز باتوجه به بارش های شدید گردشگران کمتری به طالقان آمدند اما با اتمام عملیات رانش برداری و آماده شدن مسیرها اردیبهشت ماه به مانند سال های اخیر میزبان گردشگران زیادی خواهیم بود.

قاسمپور به اهم برنامه های مدیریت شهری طالقان در سال جاری اشاره کرد و گفت: علاوه بر توجه به بحث گردشگری، تنظیم و تثبیت خاک، بازسازی معابر، اتمام پروژه های عمرانی به خصوص بلوار خروجی شهر و جاده کمربندی و نیز توجه به امور کتابخانه ها از مهم ترین اهداف کاری در سال جاری است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری طالقان

    منبع خبر

    شهرداری طالقان

    شهرداری طالقان

    شهرداری طالقان یک شهرداری در شهر طالقان می باشد

      نظرات