احداث مجموعه پل‌های تقاطع غیرهمسطح نصف‎جهان با ۱۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار

احداث مجموعه پل‌های تقاطع غیرهمسطح نصف‎جهان با ۱۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه پنجشنبه هفته‌جاری عملیات عمرانی احداث مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان با پیش بینی۱۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز می‎شود، گفت: این پروژه یک و نیم کیلومتر از حلقه ترافیکی شهر اصفهان است که در محدوده منطقه ۱۵ شهر اصفهان کامل خواهد شد

ایرج مظفر با بیان اینکه عملیات عمرانی پروژه احداث مجموعه پل‌های تقاطع غیر همسطح نصف جهان پنجشنبه هفته جاری با حضور شهردار اصفهان و مدیران شهری آغاز خواهد شد، اظهار کرد: مساحت این طرح ۲۶۰ هزار مترمربع است که در منطقه ۱۵ شهر اصفهان اجرایی خواهد شد و می‌تواند به عنوان عامل مهمی در توسعه منطقه به شمار آید.

وی با بیان اینکه این طرح شامل پنج پل می‌شود که طول پل اول ۴۹۵ متر و طول پل‌های دوم، سوم و چهارم ۵۰۰ متر و طول پل پنجم ۱۳۰ متر است، گفت: طول حلقه حفاظتی در این محدوده یک و نیم کیلومتر است که دارای سه هزار و ۵۰۰ متر مسیر تندرو شامل رفت و برگشت است، عرض کل پل نیز در سه تیپ ۱۸، ۱۶ و ۱۴.۲ متر خواهد بود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه مجموعه پل‌های تقاطع غیر همسطح نصف جهان دارای یک هزار و ۴۰۰ متر مسیر کندرو است، افزود: این طرح همچنین دارای ۵۳ هزار مترمربع فضای سبز و ۱۵۳ هزار مترمربع مساحت آسفالت است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح نیاز به ۱۷ هکتار آزادسازی دارد، اظهار کرد: هزینه اجرایی پروژه مجموعه پل‌های تقاطع غیر همسطح نصف جهان ۹۸۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

مظفر ادامه داد: هزینه آزادسازی این طرح ۲۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است که در مجموع همه هزینه‌های طرح مجموعه پل‌های تقاطع غیر همسطح نصف جهان یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال خواهد بود.

وی با بیان اینکه مدت زمان اجرای این طرح هم ۲۰ ماه برآورد شده است، تصریح کرد: هدف از اجرای حلقه حفاظتی شرق اصفهان، کاهش ترافیک در مبادی ورودی شهر از طریق توزیع ترافیک به مسیر رینگ حفاظتی، تامین ترافیک ایمن، راحت، سریع و ارزان در کلانشهر اصفهان و حذف ترافیک سنگین از داخل شهر و کاهش بار ترافیکی از قسمت‌های مرکزی شهر است، همچنین جهت ساماندهی یکی از ورودی‌های شرقی اصفهان، طرح ویژه‌ای با معماری خاص پیش بینی شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات