استقبال شورای شهر از افزایش مناسبات فرهنگی شیراز با سایر کشورها

استقبال شورای شهر از افزایش مناسبات فرهنگی شیراز با سایر کشورها

رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شورای شهر شیراز از هرگونه مناسبات دیپلماتیک فرهنگی و اقتصادی با دیگر کشورها استقبال می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، «سیداحمدرضا دستغیب»  در دیدار رایزن فرهنگی سفارت آلمان در ایران گفت: شورای پنجم دارای رویکردی فرهنگی است و با همین رویکرد از مناسبات دیپلماتیک دو جانبه  در عرصه بین المللی استقبال می‌کند.
وی افزود: افزایش مناسبات فرهنگی و اجرای برنامه‌های مشترک در این زمینه می‌تواند منجر به بهبود روابط بین ملت‌ها و آشنایی با فرهنگ، آداب و سنن یکدیگر شود.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تاکید بر لزوم افزایش ارتباط فرهنگی با سایر کشورها گفت: برگزاری و اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک می‌تواند گامی موثر در تعامل و ارتباط با سایر کشورها باشد.

«یوستوس کمپر» رییس بخش فرهنگی سفارت آلمان نیز در این دیدار اعلام کرد: سفارت آلمان از اجرای برنامه های فرهنگی مشترک با شیراز استقبال می کند.
رییس بخش فرهنگی سفارت آلمان با اشاره به رابطه معنوی حافظ و گوته اضافه کرد: امسال دویستمین سالگرد انتشار دیوان «غربی شرقی» گوته است و رابطه معنوی این دو شاعر بزرگ بر روابط دو کشور ایران و آلمان تاثیرگذار بوده و می‌تواند پایه اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک قرار بگیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات