جهش عمرانی پروژه مرکز همایش‌ها/ برای اتمام کار ۳۰۰ میلیارد دیگر می خواهیم

جهش عمرانی پروژه مرکز همایش‌ها/ برای اتمام کار ۳۰۰ میلیارد دیگر می خواهیم

شهردار اصفهان گفت: برای اتمام پروژه سالن‌‎های اجلاس، محوطه‌سازی، دسترسی به بزرگراه و ایجاد پل شهید روح‌ الامین، ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است تا پایان سال پروژه تکمیل شود.

قدرت الله نوروزی صبح امروز_چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه_ در حاشیه جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر  با اشاره به پروژه مرکز همایش‌های بین المللی اظهار کرد: این پروژه تا قبل از فعالیت دوره جدید مدیریت شهری اصفهان به دلیل پرداخت نکردن دیون و برخی دیگر از مشکلات، تقریباً تعطیل شده بود، اما در یک سال گذشته با تلاش‌های بی‌وقفه‌ای که صورت گرفت، تمامی مطالبات پیمانکاران پرداخت و فعالیت با جدیت از سر گرفته شد.

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از روند انجام فعالیت‌ها در پروژه مرکز همایش‌ها، تصریح کرد: خوشبختانه در انجام تعهدات پیشرفت بسیار خوبی را شاهد هستیم همچنین بخش زیادی از آزادسازی‌ها انجام شده و تنها بخش‌های محدودی باقی مانده است.

وی ادامه داد: در ابتدا قرار بود این پروژه با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار کمکی از سوی دولت احداث شود، اما در سال‌های قبل دولت تنها ۲۰ میلیارد تومان به این پروژه کمک کرد و به دلیل تاخیراتی که در پرداخت اعتبارات داشت و همچنین با توجه به افزایش قیمت‌ها تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.

نوروزی افزود: از مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده در پروژه مرکز همایش‌ها، نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان در یک سال گذشته به مطالبات پیمانکاران و انجام بعضی از اقدامات جدید اختصاص یافته که پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه برای اتمام پروژه سالن‌های اجلاس، محوطه‌سازی، دسترسی به بزرگراه و ایجاد پل شهید روح‌الامین، ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است، گفت: مقرر شد با تامین مالی تا پایان سال ۹۸ این پروژه‌ها تکمیل شود و امیدواریم این عشق به کاری که وجود دارد و فعالیت‌های همه جانبه‌ای که صورت گرفته، ادامه پیدا کند و تا پایان امسال شاهد تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌ها باشیم.

شهردار اصفهان افزود: نکته بسیار مهم این است پروژه ای که تعطیل و متوقف شده بود، امروز ۲۰۰ نفر مهندس، کارشناس و کارگر در آن در حال فعالیت هستند، ۲۷ قرارداد با ۲۳ پیمانکار تنظیم شده و پیمانکاران به کار مشغول هستند.

نوروزی گفت: علی‌رغم وجود شرایط اقتصادی سخت، شاهد رونق و پیشرفت کار در پروژه مرکز همایش‌ها هستیم که در این فرصت از تمام دست اندرکاران، پیمانکاران، مهندسان، کارگران و مسئولان شهرداری که با تمام وجود ایستاده‌اند تا تامین مالی و سرعت پیشرفت پروژه به شرایط خوبی برسد، قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به روند پیشرفت پروژه حلقه حفاظتی شهر، تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت حلقه حفاظتی، بزرگترین پروژه‌ای است که در حال حاضر درگیر آن خواهیم بود.

شهردار اصفهان گفت: عملیات احداث پلی که از بزرگراه شهید اردستانی عبور می‌کند، آذرماه سال گذشته آغاز شد که طبق جدول زمانبندی، امیدواریم در موعد تعیین شده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی از کلنگ‌زنی پروژه «مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان» در روز پنجشنبه ۲۹ فروردین ماه خبر داد و افزود: برای اجرای این پروژه که در مجاورت کارخانه قند جانمایی شده، اعتباری افزون بر ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز است، البته خوشبختانه آزادسازی آن انجام شده است.

نوروزی با بیان اینکه پیمانکار پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان شرکت عمران وابسته به شهرداری اصفهان است که امیدواریم احداث آن طبق جدول زمانبندی پیش رود، گفت: آزادسازی‌هایی‌ که باید حدفاصل کارخانه قند تا بزرگراه شهید اردستانی انجام شود به طول شش کیلومتر است که برنامه‌ریزی خوبی برای آن انجام شده است.

وی گفت: آزادسازی و احداث بخشی از رینگ، حدفاصل جاده فرزانگان تا خیابان آیت الله غفاری به طول حدود ۲۷۰۰ متر آغاز شده که به زودی افتتاح می‌شود، همچنین مسیر دیگر از پل آیت الله غفاری تا تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی به طول حدود سه کیلومتر نیز در آینده نزدیک به اتمام می‌رسد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات