ترمیم و بهسازی آسفالت معابر در اولویت اقدامات عمرانی قرار دارد

ترمیم و بهسازی آسفالت معابر در اولویت اقدامات عمرانی قرار دارد


معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز ترمیم، لکه گیری، تراش و بهسازی خیابانها و معابر شهری را در اولویت اقدامات عمرانی اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز به نقل از روزنامه تماشا، مهندس آرگیو با بیان اینکه در بارش های اخیر و راه افتادن سیلاب در خیابان ها شهر آسفالت بسیاری از خیابانها دچار آسیب و خسارت گردید، اظهار کرد: در برخی از نقاط شهر چاله هایی در معابر ایجاد گردیده که نیاز به ترمیم دارد اما به دلیل وجود شرایط جوی و بارندگی ها نمی توانیم عملیات آسفالت و بهسازی را انجام دهیم به همین دلیل منتظر مساعد شدن شرایط جوی هستیم.
وی ضمن اشاره به اینکه کیفیت آسفالت های تولیدی دو کارخانه آسفالت شهرداری شیراز بسیار مرغوب و  استاندارد است، افزود: تولید آسفالت کارخانه های شهرداری از نظر فنی بدون ایراد است اما باید شرایط جوی حین اجرا کاملا آماده باشد تا آسفالت کیفیت خود را از دست ندهد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اعلام اینکه اینکه اکیپ هایی در مناطق یازده گانه شهرداری شیراز جهت ترمیم آسفالت پیش بینی شده است، اظهار کرد: این اکیپ ها در روزهای تعطیل نیز فعال هستند تا هر چه سریع تر خیابانها را ترمیم نمایند.
مهندس آرگیو گفت: از نظر جغرافیایی دور تا دور شهر شیراز را کوه فرا گرفته و با اولین بارش آب از کوهها به سمت شهر روانه می شود. متاسفانه اداره آب، آبخیزداری و منابع طبیعی وظایف خود را به درستی انجام نداده و عملیات آبخیزداری در جهت جلوگیری از روان آب ها به درستی انجام نگردیده و از طرفی دیگر با تغییر کاربری ها و ساخت و سازه ها و دست اندازی هایی که به طبیعت انجام گردیده به محض بارندگی شدید آب مستقیما به درون شهر نفوذ پیدا می کند بنابراین مطالعه طرح جامع دفع آبهای سطحی در دست اجرا است و ظرف یکی دو ماه آینده به مراجع قانونی جهت تصویب ارجاع داده می شود.
وی با بیان اینکه لوله گذاری سطح خیابان های شهر شیراز بر اساس برنامه زمانبندی در حال اجرا است، افزود: در سال گذشته بیش از ۳۰ کیلومتر از جداول خیابانها به لوله گذاری تبدیل گردید و به همین دلیل در بارندگی های شدید با آبگرفتگی کمتری روبرو هستیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه در شهرک سعدی آب از بالا دست به رودخانه ریخته می شود و برخی ها نیز بدون مجوز در حریم  رودخانه ساخت و ساز کرده اند، اظهار کرد: در این شهرک شهرداری اقداماتی جهت دفع آبهای سطحی انجام داده اما کشش لوله ها بر اساس بارندگی ده میلی متر بر ساعت است بنابراین بازنگری طرح در دستور کار قرار دارد.
مهندس آرگیو با بیان اینکه در سال گذشته رودخانه خشک به طور کامل لایه روبی و در دو طرف رودخانه در نقاطی دیوار ساحلی کار گذاشته شد، گفت: علاوه بر این اقدامات شیب شکن اردیبهشت در مقابل بیمارستان اردیبهشت نیز انجام گردید که باعث از بین رفتن تهدید جدی در رودخانه گردید
وی با بیان اینکه بارش ۱۵۴ میلی متری طی ده ساعت در روز ششم فروردین در شهرک گلستان می توانست موجب طغیان رودخانه و بروز فاجعه شود، افزود: طی سالهای گذشته با بارش زیر صد میلی متر نیز دچار آسیب می شدیم و خسارت های جانی و مالی به شهروندان وارد می شد اما در بارش ۱۵۴ میلی متری هیچ گونه مشکلی پیش نیامد و پایین دست مانند ماه فیروزان نیز دچار آبگرفتگی نشدند.
معاون عمرانی شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در ۲۰۰ نقطه شهر شیراز عملیات عمرانی در دست اجرا است، اظهار کرد: در نقاط مختلف شهر پروژه توسعه معابر در دست اجرا است و چند پروژه تقاطع غیر همسطح نیز در رینگ پیرامونی شهر در حال اجرا است.
مهندس آرگیو با بیان اینکه چندین پروژه بزرگراهی در حال اجرا است، گفت: بزرگراه مولوی، گلبهار و مهدیه بر اساس برنامه زمانبندی در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه در راستای تاکیدات شهردار و اعضای شورای شهر مراحل نهایی طراحی پروژه های انسان محور مانند کوچه باغ های قصردشت، محور عرفان و باز آفرینی محور زند در دست اجرا است، افزود: با پایان یافتن مراحل طراحی بالافاصله وارد فاز اجرایی می شویم.
معاون عمرانی شهردار شیراز اظهار کرد: ۲۰۰ پروژه در مناطق یازده گانه شهرداری شیراز در دست اجرا است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات