لایروبی مسیل های اطراف شهر اقدامی پیشگیرانه جهت هدایت سیلاب

لایروبی مسیل های اطراف شهر اقدامی پیشگیرانه جهت هدایت سیلاب

به گزارش روابط عمومی شهرداری طالقان، شهر طالقان در منطقه بالادست سد واقع شده و محل نهایی حوزه ابریز سد طالقان می باشد، وجود دو رودخانه مشهور به رودحسنجون و رودخانه خسبان در اطراف این شهر و عبور مسیر پایانی شاهرود در ضلع جنوبی شهر موجب گردیده تا توجه ویژه ای به مسیل های مذکور صورت پذیرد و نتیجه این اقدامات را می توان در ایمن ماندن شهر از سیلابهای اخیر مشاهده نمود.

مهندس قاسمپور شهردار طالقان از انجام لایروبی رودخانه های اطراف شهر در فصول بهار و تابستان خبر داد و گفت : وجود شاخ و برگ درختان، رویش نهال، انباشت سنگ و رسوبات از جمله موانعی است که به مرور در مسیر رودخانه ها ایجاد گردیده و موجب می شود تا در زمان بارش موجب انسداد گردیده و با انحراف سیلاب آسیبهای گسترده ای را به اراضی کشاورزی و انهار وارد نماید لذا لایروبی مسیل ها بطور جدی در دستور کار حوزه خدمات شهری قرار گرفته است.

قاسمپور افزود : کمبود تجهیزات و امکانات مانع از حفظ ایمنی شهر نشده و با بهره گیری از ماشین آلات موجود و حتی اجاره ماشین آلات راه سازی ، روند لایروبی بصورت شبانه روزی در حال اجرا می باشد.

شهردار طالقان ضمن تقدیر از حمایتهای اعضای شورا و زحمات شبانه روزی پرسنل شهرداری در رفع سیلابهای اخیر ، وضعیت شهر را با توجه به شیب مناسب در هدایت آبهای سطحی نسبتا مناسب دانست که نیاز است تا با اصلاح انهار ، کانالها و آبراه ها به صورت بهینه درآید.

وی از رانشهای ایجاد شده در بعضی مناطق شهری احساس نگرانی نمود و با اشاره به وقوع رانش بزرگ در ضلع جنوبی بلوار حد فاصل گلینک تا شهرک و انفجار لوله گاز، احتمال وقوع رانش در ادامه مسیر وجود دارد که می بایست تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارتهای جبران ناپذیر جانی و خسارت به اماکن، اراضی و زیرساختهای شهری توسط ادارات و سازمان های مربوطه در نظر گرفته شود.

شهردار طالقان عنوان کرد: عملیات لایه برداری رانش موصوف و رفع نقاط حادثه خیز بصورت شبانه روزی شروع گردیده و امیدواریم با پیگیری فرماندار شهرستان و درایت استاندار محترم مشکلات بوجود آمده در کمترین زمان ممکن مرتفع گردد.

قابل ذکر است در ایام بارشهای برف و باران در چهار ماهه اخیر شهردار سختکوش این شهر پا به پای پرسنل در عملیات برف روبی ، نمک پاشی و رفع سیلاب در مقاطع مختلف حضور داشته و شهروندان قدرشناس شاهد تلاش وی بوده اند و اکنون نیاز است تا نخبگان و کارشناسان طالقانی نیز با حضور خود در این شهرستان کمتر برخوردار از امکانات در راستای ارتقاء این خطه از ایران اسلامی و رفع کمبودها یاریگر مسولان باشند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری طالقان

    منبع خبر

    شهرداری طالقان

    شهرداری طالقان

    شهرداری طالقان یک شهرداری در شهر طالقان می باشد

      نظرات