مجموعه مدیریت شهری نگاهی نرم افزاری به شهر دارد

مجموعه مدیریت شهری نگاهی نرم افزاری به شهر دارد

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز در مراسم آغاز رسمی کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی گفت: شورا و شهرداری سعی دارند نگاه ویژه ای به توسعه نرم افزاری شهر داشته باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس فرج زاده در این مراسم اضافه کرد: شیراز از ابتدا تاکنون چهار طرح جامع داشته است که در همه آنها یک موضوع بسیار نمایان بود و آن‌هم نگاه سخت افزاری به شهر است.
وی افزود: در تمام این طرح‌های جامع فقط مسائلی نظیر اینکه ساختمان‌ها کجا قرار گیرند، فضای سبز چگونه باشد و خدمات رسانی‌ها چه شکلی داشته باشد بررسی شده اما از نگاه نرم افزاری خبری نیست.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با بیان اینکه هم اکنون انسان محوری از جمله رویکردهای شهرداری است، گفت: امید داریم کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی نیز در نگاه نرم افزاری مجموعه شهرداری، تاثیر خوبی داشته باشد.
امیر حسین جمشیدی مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس نیز در این مراسم رویکرد تعاملی و ارتباط دوسویه با مردم را یکی از ویژگی های منحصر به فرد کارگاه - مسابقه قوام الدین شیرازی دانست.
جمشیدی به تشریح ویژگی‌های این رویداد حوزه معماری پرداخت و گفت: اولین وجه تمایز کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی با سایر رویدادهای این حوزه این است که محصولات کارگاه – مسابقه مذکور به صورت عملیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: در این دوره از کارگاه – مسابقه، همکاران دست اندرکار این رویداد سفری به کرمانشاه داشته و چهار نقطه را شناسایی کرده تا آثار پس از ساخته شدن به همان نقاط ارسال شود.
مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس وی با اشاره به نام این کارگاه نیز گفت: قوام الدین شیرازی یکی از معماران بزرگ بود که چندان شناخته شده نیست از این رو با انتخاب این کارگاه – مسابقه به نام قوام الدین شیرازی سعی شد که این چهره بزرگ نیز معرفی شود تا بتوانیم در آینده روز نکوداشت قوام الدین شیرازی را به عنوان روز معمار گرامی بداریم.
جمشیدی از ارتباط دو سویه این رویداد با مردم نیز به عنوان یکی دیگر از مزیت‌های کارگاه - مسابقه قوام الدین نام برد و گفت: در این رویداد ارتباط دو طرفه ای بین جامعه و شرکت کنندگان شکل می‌گیرد به گونه‌ای که مردم می‌توانند در روز مسابقه در مقابل باغ عفیف آباد حضور یافته و نظرات خود را منتقل کنند.
وی گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های کارگاه - مسابقه قوام الدین تعدد برگزاری است به گونه‌ای که تاکنون پنج دوره برگزار شده و امید داریم همچنان این روند ادامه داشته باشد.
پنجمین دوره کارگاه مسابقه قوام الدین به موضوع طراحی فضای بازی قابل جابجایی برای مناطق آسیب دیده و آسیب پذیر بعد از زلزله کرمانشاه می پردازد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات