زنگ زمین پاک در دبستان پژوهش منطقه دو شهر کرمان به صدا درآمد


به مناسبت روز جهانی زمین پاک:

زنگ زمین پاک در دبستان پژوهش منطقه دو شهر کرمان به صدا درآمد

به مناسبت روز جهانی زمین پاک، زنگ زمین پاک توسط علی سعیدی، شهردار منطقه دو کرمان در دبستان دخترانه پژوهش به صدا درآمد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، شهردار منطقه دو کرمان در این مراسم با ارائه توضیحاتی در خصوص روز جهانی زمین پاک، به برخی وظایف شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف این نهاد خدمتگزار، نظافت شهر و جمع‌آوری زباله است.
سعیدی با بیان اینکه بیرون گذاشتن زباله راس ساعت ۲۱ برای شهرداری ارزشمند است، افزود: از شهروندان درخواست می‌کنیم ساعت ۲۱ زباله‌های خود را از منزل خارج کنند تا توسط نیروهای شهرداری جمع‌آوری و به محل دفن زباله حمل شود.
وی تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم در جمع‌آوری زباله‌ها همراه شهرداری شوند و مدیریت شهری را در کاهش هزینه جمع‌آوری زباله یاری کنند تا نیاز بیشتری به هزینه برای فرهنگ‌سازی و البته هزینه‌های مضاعف جمع‌آوری زباله به دلیل بی‌توجهی برخی از شهروندان، نباشد.

شهردار منطقه دو با تاکید بر ضرورت تفکیک زباله از مبدا، تصریح کرد: اگر تفکیک زباله از مبدا و از خانه‌ها، مدارس و ادارات صورت گیرد، هزینه جمع‌آوری و دفن زباله کمتر شده و شهرداری در ازای آن، می‌تواند به امور عمرانی بپردازد؛ ضمن اینکه شهروندان می‌توانند زباله‌های قابل بازیافت خود را به دکه‌های بازیافتی موجود در سطح شهر تحویل داده و در ازای آن مواد شوینده، پاکت زباله و ... دریافت کنند.
سعیدی مشارکت مردم کرمان در امور شهری و همکاری با شهرداری را حدود ۲۰ درصد عنوان کرد و گفت: در شهرهای پیشرفته میزان مشارکت مردم با شهرداری بالا و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد است و به همین سبب شهرداری می‌تواند به امور عمرانی بیشتری پرداخته و میزان رضایت شهروندان از خدمات ارائه شده را افزایش دهد.
وی همچنین به نقش اولیا و مربیان در آموزش کودکان و دانش‌آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش صحیح و به موقع می‌تواند در پرورش نسلی قانونمندتر از حال کمک کرده و سبب پیشرفت شهر عزیزمان شود.
گفتنی است در ادامه برنامه تعدادی از دانش‌آموزان سوالاتی در خصوص معابر و فضاهای سبز شهری و برخی معضلات آن مطرح کردند که شهردار منطقه دو به آنها پاسخ داد.
شایان ذکر است این برنامه با به صدا در آوردن زنگ زمین پاک توسط شهردار منطقه دو و اهدای کتاب به دانش‌آموزان به پایان رسید.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید zangzaminoak۲.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید zangzaminpak۲m.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید zangzaminpakm۲.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات