دستفروشان میدان‌های هفت باغ و رسالت ساماندهی می‌شوند

مدیر عامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان:

دستفروشان میدان‌های هفت باغ و رسالت ساماندهی می‌شوند

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان، از ساماندهی دستفروشان میدان‌های هفت باغ و رسالت خبر داد و گفت: برای شناسایی و ادامه‌ی فعالیت دستفروشان کارت شناسایی صادر کردیم.

محمد بابایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرمان آنلاین، با اشاره به برگزاری چندین جلسه با اصناف برای ساماندهی وضعیت دستفروشان افزود: تعداد دستفروشان میدان رسالت و میدان هفت باغ حدود ۳۰۰ نفر برآورد شده و قرار است با هماهنگی منطقه سه، زمینی در همان محل  به صورت موقت به دستفروشان میدان رسالت واگذار شود.

وی ساماندهی دستفروشان میدان هفت باغ را نیز ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: استقرار دستفروشان در اطراف میدان هفت باغ به دلیل ایجاد ترافیک سنگین در محل و احتمال بروز تصادف، مشکلاتی را ایجاد کرده و ساماندهی آنها در دستور کار است.

بابایی افزود: در این راستا در ضلع شرقی میدان هفت باغ، زمینی را شن ریزی و محوطه سازی کردیم و با گذاشتن جدول‌های نیوجرسی مکان و جایگاه استقرار دستفروشان را از محیط اطراف متمایز و مشخص کردیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرمان ادامه داد: براساس تقسیم بندی، جایگاه هر کدام از دستفروشان در این مکان نیز مشخص شده و برای هر کدام از دستفروشان کارت شناسایی صادر شده است.

وی گفت: در کارت شناسایی علاوه بر مشخصات فردی، نوع شغل نیز مشخص است و با استفاده از این کارت، دستفروشان  افغانی را از ایرانی تفکیک و مشخص کردیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرمان تصریح کرد: در صورت استقرار دستفروشان، کارت شناسایی روی سینه فرد نصب می‌شود و مردم می توانند مطمئن تر خرید کنند ضمن آنکه با استفاده از این کارت فرد از لحاظ جایگاهی ثبات بیشتری پیدا می کند.

وی از صدور حدود ۷۰  کارت شناسایی مخصوص دستفروشان تاکنون خبر داد و گفت: این افراد از لحاظ امنیت شغلی مشکل دارند و به جای جمع آوری باید ساماندهی شوند.

بابایی ساماندهی دستفروشان میدان رسالت را نیز ضروری برشمرد و گفت: در صورتی که شهرداری منطقه سه زمینی را به این منظور در اختیار سازمان قراردهد، می توانیم این کار انجام دهیم .

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان ادامه داد : ساماندهی وانت بارهای مستقر در میدان هفت باغ را نیز در دستور کار داریم و قصد داریم وانت بارها در ضلع غربی و دستفروشان در ضلع شرقی ساماندهی شوند .

مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۹۰.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات