باید به داد کارگران هپکو رسید

باید به داد کارگران هپکو رسید

علیرضا مرادی عضو شورای اسلامی شهر اراک در جلسه صحن علنی، نقدهایی نسبت به عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان داشت و بیان کرد: متاسفانه شرکت به دلایل و شکل های مختلف اقدام به اخذ پول از واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک می کند.
وی با بیان مثالی افزود: به عنوان مثال یک کارگاه کوچک برای ارتقای قدرت برق خود ۳۳ میلیون تومان به شرکت توزیع نیروی برق استان پرداخت کرد و ۳۱ میلیون تومان هم شرکت شهرک ها طلب کرده، که سوال اینجاست این ۳۱ میلیون تومان برای چیست؟
مرادی اضافه کرد: از طرفی عملکرد بورس نیز صنایع کوچک را دچار مشکل نموده، به عنوان مثال ۳ هزار تن شمش در بورس تا آخرین لحظه با یک قیمت عرضه می شود و در لحظات پایانی توسط یک کارخانه بزرگ خریداری و انبار می شود و این امر صنایع کوچک را به دردسر انداخته و لازم است که مدیرعامل شرکت شهرک های استان و رییس سازمان صنعت نیز به صحن شورا دعوت شوند.
مرادی در خصوص وضعیت شرکت هپکو تصریح کرد: این شرکت به چند شرکت اقماری داده شده، که اکثر مدیران آن غیربومی است و علاوه بر اینکه به حرف کارگر توجهی ندارند بلکه تنها از حدود ظهر شنبه تا سه شنبه در استان حاضرند که این وضعیت شرکت هپکو را به نابودی می کشاند و باید به داد کارگران رسید و حداقل مدیرعامل شرکت با حضور در شورا پاسخگوی سوالات و وضعیت باشد.
عضو شورای اسلامی شهر اراک در پایان در خصوص وضعیت قراردادهای حجمی به شهردار اراک گفت: اشکالاتی در این قراردادها وجود دارد که باید برطرف شود. در برخی از این قراردادها برآورد با سال قبل تفاوتی ندارد و یا کمتر از سال قبل است که با توجه به افزایش حقوق در سال ۹۸ باید دید این مبالغ چگونه محاسبه شده است.
همچنین مرادی در خصوص حق شیر بانوان شاغل در شهرداری هم سوالاتی مطرح کرد، که مهندس شفیعی در این باره گفت: این مساله با نماینده بانوان بحث و بررسی شده و مشکل حل شده است

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات