کرایه اتوبوس های درون شهری...

کرایه اتوبوس های درون شهری...

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از افزایش ۲۰ درصدی کرایه ناوگان اتوبوسرانی خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد، محمد رضا شفیعی رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر در جریان بازدید محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از توقفگاه ناوگان اتوبوسرانی، از افزایش ۲۰ درصدی کرایه این ناوگان حمل و نقل عمومی درونشهری خبر داد و گفت: افزایش کرایه اتوبوس های درون شهری بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر یزد برای تامین هزینه های خرید قطعات اتوبوس ها می باشد که شهرداری را در تهیه آن با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان این که براساس قانون، یک سوم هزینه حمل و نقل عمومی برعهده دولت، یک سوم برعهده شهرداری و یک سوم برعهده مردم است، تصریح کرد: علی رغم پیگیری در سال های گذشته تاکنون این مهم از طرف دولت تحقق نیافته است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با اشاره به افزایش سیصد درصدی قیمت قطعات و لوازم یدکی اتوبوس ها، افزود: این درحالی است که براساس مصوبه شورای شهر، نرخ کرایه اتوبوس های داخل شهر برای سال جاری تنها بیست درصد افزایش یافته است.

شفیعی گفت: به دلیل گرانی های اخیر و خرید قطعات اتوبوس که بر عهده شهرداری است، بر اساس مصوبه شورای شهر هزینه جابه جایی با کارت شهروندی شش هزار ریال و به صورت نقدی دوازده هزار ریال محاسبه می شود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد تعداد ناوگان اتوبوس فعال در شهر یزد را یکصد و شصت و هشت دستگاه عنوان و خاطرنشان کرد: هر اتوبوس به طور متوسط ماهیانه سیصد مسافر را جابه جا می کند، این درحالی است که این تعداد جابه جایی در سال های اخیر تعداد مسافر روزانه به ازای هر ناوگان اتوبوس بوده است و این تعداد مسافر باعث فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش هزینه ها می شود.

شفیعی در خصوص نوسازی اتوبوس های فرسوده فعال در سطح شهر خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده، ناوگان مینی بوس خریداری شده در ماه های اخیر جایگزین اتوبوس های فرسوده در مسیرهای غالباً کم مسافر خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات