اجرای طرح پردازش نخاله های ساختمانی ضروری است

اجرای طرح پردازش نخاله های ساختمانی ضروری است

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری شیراز بر ضرورت اجرای طرح پردازش نخاله های ساختمانی به دلایل زیست محیطی و محدودیت محل سایت دفن زباله تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، شاهرخیان در دیدار با هیات مدیره شرکت هلدینگ TTS  گفت: : بحث پردازش نخاله های ساختمانی از معضلات در کلان شهرها است، به طور میانگین بیش از ۶ تا ۷ برابر تناژ زباله های روزانه تناژ زباله های ساختمانی تولیدی در کشور را تشکیل می دهد. در شیراز ۶ هزار و پانصد تا ۸ هزار تن در روز ضایعات ساختمانی است لذا ضرورت پردازش نخاله های ساختمانی در تمامی شهرها ملموس و ضروری است.
رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری شیراز از آنالیز فیزیکی نخاله های ساختمانی شهر شیراز در سال ۹۶ و ۹۷ به کمک دانشگاه شیراز در سه حوزه تخریب، خاکبرداری، ساخت و جداسازی خبر داد و افزود: در دو سال اخیر بحث چگونگی پردازش، محصولات خروجی و نهایتاً ایجاد بسته سرمایه گذاری در سازمان مدیریت پسماند در دستور کار بوده است.
شاهرخیان در این دیدار اضافه کرد: مباحثی نظیر اجرا، تامین مالی، کسب درآمد و فروش محصولات به دلیل ویژگیهای خاص عملیاتی و ابعاد گسترده طرح از جمله نکات قابل توجه اجرای طرح پردازش نخاله های ساختمانی است.
براساس این گزارش، شرکت «TTS  (طرح تجارت سدید)» شرکت هلدینگ کاملاً خصوصی با هدف سرمایه گذاری و فعالیت در زمینه های زیست محیطی و تولید انرژی های نو، با بیش از ۱۲ شرکت شامل شرکت های داخلی و شرکتهای ثبت شده در چین، ترکیه و آذربایجان مشغول به فعالیت است و اولین نیروگاه زباله سوز برای اولین بار در کشور توسط این شرکت راه اندازی شده است. طی مذاکرات انجام شده و بازدید عضو هیات مدیره شرکت مذکور از سایت نخاله های ساختمانی شیراز، مقرر شد در دیدارهای بعدی چگونگی همکاری با شرکت TTS  و پیگیری طرح پردازش نخاله های ساختمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم صورت گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات