معلمان رهبران فکری جامعه هستند

معلمان رهبران فکری جامعه هستند

شهردار شیراز معلمان را رهبران فکری جامعه دانست و گفت: سرنوشت جامعه بشری پیوند مستقیمی با آموزش و پرورش دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در مراسم بزرگداشت مقام معلم با عنوان «معلم و مرجعیت اجتماعی» که به میزبانی شهرداری وشورای شهر برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید به مرجعیت معلم در جامعه توجه ویژه کرد، افزود: معلمان در سه حوزه علمی، ارزشی و اجتماعی مرجعیت دارند و قوام جامعه به آنها بستگی دارد.
وی در این دیدار که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و روز شیراز برگزار شد، ضمن اشاره به مرجعیت علمی معلمان در جامعه عنوان کرد: حضور افراد متخصص در جامعه حاصل علم و اندیشه معلم است و مرجعیت علمی معلمان همواره مسیر آینده یک کشور را تضمین می کند.
شهردار شیراز با بیان اینکه مرجعیت ارزشی و اخلاقی معلمان تاثیر بسیاری بر دانش آموزان و پرورش آنها به عنوان آینده سازان کشور دارد. اضافه کرد: معلمان به علت تاثیرگذاری بالا بر دانش اموزان می توانند ارزش های یک جامعه را توسعه دهند از این رو اگر تلاش داریم ارزشی در جامعه نهادینه شود باید در آموزش و پرورش به آن توجه ویژه کرد.
مهندس اسکندرپور معلمان را یکی از موثرترین گروه های مرجع در حوزه اجتماعی دانست و گفت: موثرترین عنصر برای شکل گیری رفتار اجتماعی متعالی در جامعه معلم است چون اعتماد مردم به معلمان و حوزه نفوذ اجتماعی آنان بسیار بالاست.
وی با تاکید بر اینکه جایگاه معلمان در جامعه نیاز به پاسداشت دارد، افزود: گوهر وجودی معلم تولید ارزش های اخلاقی و اجتماعی است، از این رو برای بقای جامعه باید جایگاه رفیع معلمان را حفظ و پاسداری کنیم.
شهردار شیراز با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با مدیر کل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری آمادگی همکاری با آموزش و پرورش به ویژه برای تغییر کاربری مدارس واقع در بافت فرسوده به منظور ایجاد فضاهای آموزشی جدید را دارد.
همچنین در این آیین سید عبدالرزاق موسوی رییس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر گفت: با اتخاذ نگاهی عمیق به ارزش کار معلمان باید گفت که معلم در صف نخست مبارزه با جهالت و نادانی قرار گرفته و لذا معلم برجسته ترین نقش را در هدایت جامعه انسانی بر عهده دارد.
موسوی با بیان اینکه برگزاری آیین تجلیل از مقام معلم توسط شهرداری و شورا به دلیل آگاهی مجموعه مدیریت شهری از ارزش و جایگاه این مقام است، تصریح کرد: تقدیر از کار معلمی با نگاه مادی امکانپذیر نیست چون کار معلم ترویج دانش، علم، آگاهی و مبارزه با جهل و نادانی است.
این مسئول پیشین آموزش و پرورش فارس ضمن تاکید بر اینکه اگر معلمان اراده کنند می توانند سرنوشت جامعه را تغییر دهند، افزود: امروز مساله تنزل سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی بسیار جدی است و هیچ فردی به جز معلمان نمی تواند این مساله را حل کند، از این رو باید بیشترین سرمایه گذاری را در حوزه آموزش و پرورش کرد.
در ادامه برنامه علی عسکر نجفی مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز ضمن اشاره به برگزاری آیین تجلیل از معلمان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سال ها است که معلمان خود از مقام شامخ معلم تجلیل می کنند و روز معلم را گرامی می دارند، اما امسال برای نخستین بار است که نهاد دیگری طی مراسمی از معلمان تجلیل می کند و باید از این دیدگاه شهرداری و شورای شهر تشکر کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با یادآوری حضور شهردار شیراز و جمعی از مدیران شهری در آیین آغاز به کار مدارس در نخستین روز مهرماه افزود: از نگاه زیبای مسئولین شهر و شهرداری به آموزش و پرورش سپاسگزاریم و با این نگاه فرهنگی انگیزه دوچندانی را برای معلمان و دانش آموزان ایجاد شد.
وی اضافه کرد: شهرداری و شورای شهر برای تامین نوشت افزار دانش اموزان حادثه دیده سیل محله سعدی تلاش کردند و این همیاری در یاد فرهنگیان و دانش آموزان باقی خواهد ماند.
نجفی تاکید کرد: اگر اموزش و پرورش و شهرداری که هر دو نهادی برخواسته از مردم هستند با یکدیگر همکاری کنند، شاهد اتفاقات مثبتی و خجسته ای خواهیم بود و نتیجه این همکاری پرورش شهروندانی متمدن، آگاه، فکور و مسئولیت پذیر است.
بر اساس این گزارش در مراسم بزرگداشت مقام معلم با عنوان «معلم و مرجعیت اجتماعی» که به میزبانی شهرداری وشورای شهر برگزار شد، از جمعی از معلمان پیشکسوت شهر شیراز تقدیر و تشکر به عمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات