شورای شهر اراک با خواهر خواندگی پیتشت رومانی موافقت کرد

شورای شهر اراک با خواهر خواندگی پیتشت رومانی موافقت کرد

اعضای شورای شهر اراک با رای اکثریت نسبت به خواهرخواندگی با شهر پیتشت استان آرجش رومانی موافقت کردند.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک روز شنبه در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: این خواهرخواندگی باید طبق مزیت و شرایط های هر دو طرف عملیاتی شود.
کاوه فلک افلاکی، افزود: در گذشته اراک با چند شهر دنیا خواهرخواند گی داشته اما باید فعالیت اقتصادی و فرهنگی از این مهم عاید شهر شود در غیر این صورت این خواهرخواندگی ها فقط هزینه کرد است.
وی در ادامه اظهار داشت: راهکارهای لازم برای ورود شهرداری اراک به باشگاه داری ورزشی مورد بررسی قرار گیرد.
در ادامه طوفان محمدی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک ، گفت: تا زمانی که واگذاری به سرمایه گذار برای ساخت سرویس شهری انجام نشده باید مبالغی به خادمان مساجد پرداخت تا مردم از سرویس ها استفاده کنند.
وی افزود: ۲ سال از مصوبه شورا برای ساخت سرویس بهداشتی گذشته و نتیجه ای حاصل نشده است.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک، گفت: استفاده از سرویس های بهداشتی اراک صرفا در وقت نماز امکان پذیر است و لازم است برای ساخت ۱۸۰ سرویس بهداشتی اقدام شود.
طوفان محمدی افزود: تا زمانی که واگذاری به سرمایه گذار برای ساخت سرویس شهری انجام نشده باید مبالغی به خادمان مساجد پرداخت تا مردم از سرویس ها استفاده کنند.
پیمان رشیدی در صحن رسمی شورای شهر اراک در خصوص وضعیت سرویس های بهداشتی این شهر با بیان اینکه ۲ سال است که در این خصوص صحبت می شود، افزود: به دلیل عدم ورود مستقیم شهرداری به این موضوع تاکنون تکلیف این موضوع مشخص نشده است .
وی با اشاره به اینکه می توان برای سرویس بهداشتی و چشمه ها طرح جامع تدوین کرد، گفت: به نظر می رسد شهرداری باید تمرکز خود را بر ایجاد سرویس در مرکز شهر به دلیل تراکم تردد مصرف کند و حداقل در دو قسمت ورود و مکانیابی کند .
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز با اشاره به طرح سازمان سرمایه گذاری شهرداری اراک بیان کرد: سازمان در قالب طرحی بیش از ۱۸۰ نقطه از شهر را جهت ایجاد سرویس و چشمه بهداشتی شناسایی و فراخوان کرده است و درخواست داریم که شهرداری نسبت به این طرح نگاه ویژه ای داشته باشد .
ایرج رضایی اضافه کرد: در اماکن عمومی مانند مساجد باید مسئله استفاده از سرویس بهداشتی با ورود هیات امنا حل شود تا موضوع به شورا کشیده نشود .
وی در خصوص وضعیت اتوبوس های سطح شهر اراک بیان کرد: اتوبوس های مستهلک زیادی وجود دارد که به دلیل تحریم ها یا طرف قرارداد نبودن شرکت تولیدکننده با شهرداری بلااستفاده باقی مانده است و باید این موضوع پیگیری شود .
رضایی افزود: تعدادی اتوبوس گازسوز خریداری شد که هنوز تعدادی از آنها تعیین تکلیف نشده است اگر واگذاری ممکن نیست شهرداری خود نسبت به بهره برداری اقدام کند و حتی می توان تعدادی اتوبوس در اختیار دانشگاه ها قرار داد .
در این جلسه علیرضا مرادی با بیان اینکه حدفاصل امامزاده آمنه خاتون(ع) تا میدان شهدا تقریبا ۱۴۰ چشمه سرویس بهداشتی وجود دارد، اظهار کرد: امامزاده و مسجد ابوالحسن تقریبا ۲۴ ساعته باز هستند و ۶۴ چشمه نیز در کوچه اول بازار متعلق به شهرداری اراک وجود دارد، اما متوجه نمی شوم که چرا دائما موضوع کمبود سرویس مطرح می شود، تنها باید اطلاع رسانی درستی صورت گیرد ،آنچه باید مدنظر قرار گیرد بحث اتاق شیر است .
مرادی در خصوص فعالیت باشگاه شهرداری نیز گفت: شورا طبق موازین رای به فعالیت باشگاه شهرداری داد، نباید به قبل بازگشت بلکه صرفا باید به دنبال دریافت نامه وزیر کشور جهت مجوز باشگاه داری شهرداری اراک بود .
علی جعفر محصولی نیز در این خصوص بیان کرد: در پروژه نیمه تمام آفتاب در میدان شورا بیش از ۴۰ چشمه و حتی حمام در نظر گرفته شده است و بهتر است شهرداری بر اتمام این پروژه همت کند و تا قبل از بهره برداری از این پروژه از سرویس های بهداشتی مسجد حاج آقاصابر استفاده و تقویت شود .
در این جلسه سرپرست مدیریت ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اراک با بیان اینکه ما در اراک میوه گران داریم اما گرانفروشی نداریم،گفت: میدان میوه و تره بار شهر اراک به شکلی نیست که ماشین های بزرگ بتوانند در آن تخلیه میوه داشته باشند و در زنجیره انتقال میوه از باغ به میدان یک واسطه اضافی وجود دارد .

وی با اشاره به اینکه در میدان میوه اراک نرخ گذاری وجود ندارد، گفت: باید در اراک بازارهای منطقه ای داشته باشیم تا میوه با قیمت و کیفیت مطلوب عرضه شود . ۵ نقطه از سطح شهر اراک برای ایجاد بازار منطقه ای با مشارکت سرمایه گذاری بخش خصوصی در نظر است تا با احداث آنها برندسازی نیز انجام گیرد، که به خلوت شدن حدفاصل خیابان محسنی تا ابتدای قائم مقام می انجامد .

اسفندانی درخصوص اقدامات صورت گرفته در واحد اجراییات شهرداری اراک از ۳۰ دیماه ۹۷ تا ۲۵ اردیبهشت ۹۸ ، تعداد کل واحدهای پلمب شده را ۳۲ واحد دانست و اظهار کرد: بیشترین میزان واحد پلمب شده با ۱۴ واحد مربوط به میوه فروشی ها بوده است .
در این جلسه محمدحسین فدایی رییس کمیسیون عمران شورا با اشاره به بلاتکلیف باقی ماندن ۱۱ اتوبوس گازسوز جدید گفت: این تعداد هنوز وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر نشده است و اگر بنا بود که وارد ناوگان شود باید ۵ ماه پیش مزایده برگزار می شد که انجام نگرفت . بررسی ساماندهی مشاغل مزاحم، وضعیت میدان میوه و تره بار اراک و کارگاه بلوک زنی از دیگر موضوعاتی بود که در صحن شورا مطرح شد.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات