انعقاد تفاهم نامه همکاری شهرداری با آموزش و پرورش استان کرمان

انعقاد تفاهم نامه همکاری شهرداری با آموزش و پرورش استان کرمان

طی نشستی با حضور رییس و اعضای شورای شهر، شهردار، مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش، تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و آموزش و پرورش استان جهت ایجاد زمینه‌ی مشارکت بین این دو نهاد منعقد گردید.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، رییس شورای شهر کرمان با اشاره به این که آموزش و پرورش جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارد، گفت: یک رابطه قوی بین نهاد آموزش و پرورش و آحاد جامعه وجود دارد و برنامه ریزی و سرمایه گذاری در آموزش و پرورش می تواند آینده کشور را رقم بزند.

محمد فرشاد با بیان اینکه آموزش و پرورش بیش از هر نهاد دیگری در زمینه خدمات با شهرداری ارتباط دارد، افزود: این دو نهاد می توانند از ظرفیت های یکدیگر در راستای ارتقای حوزه کاری خود استفاده نمایند و تعامل زیادی باهم داشته باشند.

وی ادامه داد: با رویکرد فرهنگی شورای شهر و شهرداری، مایل هستیم که هر آنچه در توان داریم برای خدمات رسانی به این نهاد انجام دهیم و در این راستا ظرفیت های موجود شناسایی شده و طی تفاهم نامه ای در اختیار شهروندان قرار گیرد.

فرشاد تصریح کرد: در واقع هنر این است که از ظرفیت های موجود در جامعه استفاده‌ی بهینه شود.

وی گفت:خوشبختانه اقدامات خوبی توسط کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان و کمیسیون اجتماعی و جوانان شورا در زمینه های فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته است و امیدواریم که انعقاد این تفاهم نامه سرآغازی برای همکاری های بهتر و بیشتر بین این دو نهاد باشد.

شهردار کرمان نیز در این نشست گفت: به ایجاد زمینه ای جهت ایجاد توسعه در شهر کرمان علاقه مند هستم تا بتوانیم در مسیر رشد و توسعه شهر کرمان گام برداریم.

سید مهران عالم زاده افزود: شهر کرمان نیاز به یک توسعه‌ی متوازن دارد که این امر می طلبد که با همه ارگان ها و نهادها تعامل داشته باشیم تا بتوانیم از طریق  تعامل با همه دستگاه ها در زمینه‌های مختلف از جمله عمرانی، خدماتی و به ویژه فرهنگی و اجتماعی توسعه قابل قبولی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مسیر توسعه را بپیماییم، لازمه آن عبور از مسیر تعلیم و تربیت است و اهمیت دادن به حوزه آموزش و پرورش می تواند باعث توسعه و تعالی جامعه شود.

عالم زاده با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بیشترین ظرفیت را در حوزه های اجتماعی و نیروری انسانی دارد، تصریح کرد: شهرداری می تواند از این ظرفیت در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی استفاده کند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت مشترک این دو دستگاه و پتانسیل های موجود در همه حوزه ها استفاده کنیم و این تفاهم نامه زمینه تعامل مشترک بین این دو نهاد را فراهم نماید.

زهرا ایرانمنش،رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای شهر نیز در این نشست با بیان اینکه در دوره های قبلی در زمینه‌ی انعقاد و اجرای تفاهم نامه  و همکاری های دوجانبه بین شورای شهر و آموزش و پرورش اقدامات موثری صورت نگرفته است، گفت: خدا را شاکریم که در این دوره تفاهم نامه همکاری بین دو نهاد شهرداری و آموزش و پرورش منعقد شد.

وی ابراز امیدواری کرد انعقاد این تفاهم نامه، گامی موثر در زمینه‌ی توسعه فرهنگی و همکاری دوجانبه بین شهرداری و آموزش و پرورش در زمینه های مختلف باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این نشست ضمن تشکر از تعامل خوب شهرداری با آموزش و پرورش، گفت: خوشبختانه شهردار کرمان نگاه خوب و مثبتی نسبت به مسایل فرهنگی دارد.

احمد اسکندری نسب افزود: اعتقاد ما بر این است که نظام تعلیم و تربیت به گونه ای عمل کند که مدرسه به جایگاهی تحت عنوان کانون تربیت محله تبدیل شود و در راستای تربیت شهروندانی خلاق و مسئولیت پذیر تلاش کند.

وی رویکرد فرهنگی شورای شهر و شهردار را یک فرصت طلایی برای مجموعه آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: در واقع یکی از اهداف اساسی نظام آموزش و پرورش، تربیت شهروندان مسئول است.

گفتنی است در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش استان کرمان با شهرداری با حضور رییس و اعضای شورای شهر، شهردار ، جمعی از مدیران شهرداری، مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش به منظور توسعه همکاری دوجانبه و ایجاد زمینه مشارکت بین این دو نهاد منعقد گردید.

مریم ایرانمنش

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید tafahomnamebaamozeshparvaresh.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید tafahomnamebaamozeshparvaresh۱.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید tafahomnamebaamozeshparvaresh۲.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات