هشتمین جشن روزه اولی ها در قزوین برگزار شد

هشتمین جشن روزه اولی ها در قزوین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ حجت الاسلام علی نعمت اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، گفت: جوانی و نوجوانی فرصتی طلایی در اختیار افراد است که اگر درست از آن استفاده شود آینده آن ها را تضمین می‌کند.

حجت الاسلام نعمت اللهی افزود:جوانی را قبل از زمان پیری قدر بدانید و در این دوران دین و معنویت را در خود تقویت کنید تا در بزرگسالی انسانی خودساخته باشید.

وی داشتن سواد رسانه در عصر کنونی را ضروری دانست و تصریح کرد: داشتن سواد رسانه فقط روش استفاده از ابزار اینترنت و یا ورود در این فضای مجازی نیست بلکه منظور داشتن قدرت تشخیص خوب از بد و سره از ناسره است.

حجت الاسلام نعمت اللهی گفت: در این شرایط که فضای مجازی در کشور و جهان سلطه زیادی دارد، شاید بتوان گفت دین داری و حفظ ایمان سخت‌تر شده اما باید هوشیار بود و بصیرت داشت تا آسیب ندید.

وی از همکاری آموزش و پرورش، ستاد اقامه نماز، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین و تبلیغات اسلامی در برگزاری جشن روزه اولی‌ها تشکر کرد و گفت: این جشن در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

خیرالله رحمانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، نیز در این آیین گفت: ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز دخترسوم ابتدایی و پسر پایه نهم جشن روزه اولی ها را در قزوین برگزار کردند.

رحمانی افزود: اگر به فضای تربیتی در مدارس توجه شود نتایج خوبی خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم با اجرای سند تحول بنیادین به سمت تعالی آموزشی گام برداریم.

وی اظهار کرد: باید در مدارس فضایی ایجاد شود تا دانش آموزان مورد توجه قرار گیرند و بتوانند در کنار کسب مهارت و علم و دانش در فراگیری معنویت و احکام دینی هم موفق باشند.

گفتنی است، در این مراسم استاد و قاری بین المللی شاکر نژاد آیاتی از کلام الله مجید را برای حاضران تلاوت کرد. در این جشن ۴۵۰ دانش آموز پسر رسیدن به سن تکلیف و مراسم روزه اولی خود را جشن گرفتند.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات