بیش از ۵۰۰ خانوار در زمینه تفکیک از مبداء آموزش دیدند

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان:

بیش از ۵۰۰ خانوار در زمینه تفکیک از مبداء آموزش دیدند

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان گفت: در فروردین ماه سال جاری حدود ۵۵۰ خانوار در شهر کرمان، در زمینه‌ی طرح تفکیک از مبداء آموزش دیدند.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، محمد رضا قربانی با اشاره به اهمیت آموزش شهروندان و طرح تفکیک از مبداء و جداسازی زباله‌های خشک از تر افزود: همچنین ۷۹۰ خانوار در زمینه طرح تفکیک از مبداء مورد بازآموزی قرار گرفتند و  ۱۰۱ نفر از اصناف شهر کرمان نیز در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی پسماندهای خشک جمع آوری شده در فروردین  ماه را  ۲۴ هزار و ۵۹۸ کیلوگرم ذکر و خاطرنشان کرد: ۸ میلیون و۳۵۰ هزار و ۲۱۰ کیلوگرم زباله تر و خشک در این مدت از سطح شهر کرمان جمع آوری شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان همچنین به  اخطارهای داده شده به خودروهای حمل پسماند خشک و متصدیان کارگاهای بازیافت اشاره و تعداد اخطارهای داده شده در این زمینه در فروردین ماه امسال را  ۳۰۹ مورد دانست.

وی تاکید کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان بر فعالیت‌های تمام کارگاههای فعال در زمینه جمع آوری زباله نظارت دارد و دراین راستا کارگاه های غیر مجاز را پلمب می کند.

قربانی همچنین جمع‌آوری سگهای بدون صاحب را از جمله اقدامات این سازمان ذکر کرد و گفت: ۴۲۵ قلاده سگ از سطح شهر جمع آوری شده است و اقدامات لازم برای عقیم سازی آنها در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان به دیگر اقدامات این سازمان اشاره کرد و افزود: کانال برداری مسیر آبهای سطحی انتهای خیابان شهید رجایی، پاکسازی جاده کوهپایه و جاده هفت باغ از دیگر اقدامات سازمان مدیریت پسماند در فروردین ماه است.

قربانی همچنین تحویل پلاستیک زباله به همشهریان در روز طبیعت و جمع آوری پسماند خشک در پارکهای سطح شهررا نیز از اقدامات این سازمان در روزهای ابتدایی سال جدید ذکر کرد و گفت: سفره هفت سین گنبد جبلیه نیز توسط این سازمان اجرا شد که در آن از مواد ضایعاتی آهن استفاده شده بود.

وی همچنین افزود: با توجه به حادثه سیل اخیر در استان های جنوبی چندین کاروان  جهت کمک به سیل زدگان به استان خوزستان اعزام شده است.

لازم به ذکر است طی فروردین ماه سال جاری حدود نه میلیون و ۳۲۵ هزار کیلوگرم زباله  توسط سازمان مدیریت پسماند به شکل اصولی در سایت مشخص دفن شده است.

مهدیه جعفری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات