مراکز خرید و فروش دام به صورت متمرکز و بهداشتی ساماندهی می شوند

مراکز خرید و فروش دام به صورت متمرکز و بهداشتی ساماندهی می شوند

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی، از ساماندهی مراکز خرید و فروش و عرضه دام زنده در شهر کرمان خبر داد و تصریح کرد: این اقدام با همکاری اداره کل دام پزشکی در حال انجام است.

محمد بابایی در گفت وگو با کرمان آنلاین، وجود مراکز عرضه دام زنده و پوست دام کشتار شده در اطراف میدان بیرم آباد  و جاده ماهان را نامناسب عنوان کرد و افزود: ساماندهی این مراکز دردستور کار است.

بابایی از در نظر گرفتن دو مکان برای استقرار فروشندگان دام زنده خبر داد و گفت: دو زمین یکی در جاده شرف آباد و دیگری پشت گلخانه شهرداری برای این منظور در نظر گرفته شده و طی بازدید های انجام شده توسط دکتر نیکویی معاون خدمات شهری شهردار، مکان‌های مورد نظر مورد پالایش وبررسی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی افزود: در جاده قدیم ماهان، فاز دوم و سوم زمین های پشت گلخانه شهرداری، برای استقرار فروشندگان دام زنده دیده شده و قرار است، آن مکان بعد از تایید دام پزشکی، آغل‌بندی و تحویل فروشندگان شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ تا ۳۵ فروشنده دام زنده درآن محدوده مشغول به کار هستند و  قصد داریم تا این افراد را شناسایی کرده  و برای آنها مجوز لازم صادر نماییم تا به صورت تایید شده  خرید و فروش دام زنده را انجام دهند.

بابایی افزود: قرار است کارشناس دام پزشکی نیز دراین مجموعه مستقر باشد و علاوه برآن پیشنهاد دادیم در صورت موافقت دام پزشکی، کشتارگاه موقت وکوچکی نیز درآن مکان تعبیه شده تا  براساس اصول بهداشتی، کشتار انجام و تحویل مشتری داده شود.

وی تاکید  کرد: در صورت نبود کشتارگاه در محل ، احتمال دارد ضبح دام در شرایط غیر بهداشتی انجام شود؛ بنابراین در صورت موافقت دام پزشکی و همکاری صنف قصابان می توان خدمات بهتری  به مردم ارایه داد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی گفت: با توجه به نوسان قیمت دام زنده، بهتر است در زمینه قیمت گذاری دام در محل نیز امکانی فراهم شود و ساماندهی فروشندگان دام زنده به صورت کامل و با رضایت مردم همراه باشد.

بابایی همچنین ساماندهی پرنده فروشان حوالی باغ وحش را نیز ضروری برشمرد وگفت: برای استقرار پرنده فروشی ها زمینی را در جاده ماهان در نظر گرفتیم که در صورت توافق با اداره کل دام پزشکی و استقرار یک دام پزشک در محل، این افراد می توانند درآنجا به صورت ساماندهی شده فعالیت کنند.

وی افزود: حدود ۱۵۰ فروشنده پرنده و حیوانات خانگی پنج شنبه و جمعه  در حوالی باغ وحش مشغول به کار هستند و جمع آوری آنان موجب می شود که در سطح شهر پراکنده شوند. به همین دلیل بهتر است این افراد در مکانی مشخص، خارج از شهر مشغول فروش باشند تا این کار مشکلات بهداشتی به وجود نیاورد.

مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید babaesamandehimashaghel.JPG
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات