نصب المان «مادر زمین» در پارک مادر

نصب المان «مادر زمین» در پارک مادر

شهردار منطقه دو شهر کرمان، از نصب اِلِمان «مادر زمین» در پارک مادر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، علی سعیدی با بیان اینکه فضای خالی از هنر، فاقد جذابیت بوده و مانع ایجاد حس سرزندگی و نشاط در فضای شهری می‌شود، گفت: به همین سبب ساخت المان‌‌های موضوعی در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفته و تاکنون چندین المان توسط هنرمندان مطرح استانی و کشوری ساخته و در معابر و بوستان‌های منطقه نصب شده است.

وی افزود: بدون تردید ساخت اِلمان‌هایی همچون اِلِمان مادر می‌تواند در پررنگ شدن نقش هنر در زندگی و ارتقای کیفیت فضای شهر و ایجاد نشاط و سرزندگی در شهروندان موثر باشد.

شهردار منطقه دو شهر کرمان تصریح کرد: هدف از نصب المان مادر که تجسم بخش طبیعت، آفرینش، باروری، بخشش و سخاوت زمین است، یادآوری اهمیت فراوان زمین و لزوم احترام به طبیعت است.

سعیدی افزود: المان مادر زمین به ارتفاع چهار متر توسط محمدحسن ماموریان، هنرمند مطرح کشور و با بهره‌گیری از نقوش آثار باستانی کشف شده در شهداد و جیرفت ساخته و در پارک مادر نصب شده است.

وی همچنین با اشاره به ساخت اولین المان شهری ویژه نابینایان با نام «آیینه سفید» توسط دانیال محمودآبادی، هنرمند خوش ذوق کرمانی، گفت: این المان نیز در پارک مادر نصب شده و در معرض دید همشهریان قرار گرفته است.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید elemanayenesefid.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید elemanmadar.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید madareleman.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات