اولین نشست بررسی پروژه طراحی...

اولین نشست بررسی پروژه طراحی...

به دنبال تهیه طرح های بازآفرینی شهری، نخستین نشست بررسی پروژه طراحی شهری از چهار راه سید مصطفی خمینی، بلوار سید محمد پاکنژاد تا خیابان شهید خلیل حسن بیگی در دفتر معاون شهرسازی و معماری تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد، نخستین نشست بررسی پروژه طراحی شهری از چهار راه سید مصطفی خمینی، بلوار سید محمد پاکنژاد تا خیابان شهید خلیل حسن بیگی به طول تقریبی چهار و نیم کیلومتر و با هدف بازآفرینی شهری در دفتر معاون شهرسازی و معماری تشکیل شد.

در این نشست که با رویکرد گردشگری و تفریحی و با حضور معاون شهرسازی و معماری، مسئولان و کارشناسان معاونت شهرسازی و نیز نمایندگان مشاور تهیه کننده طرح برگزار شد، مجتبی فرهمند معاون شهرسازی و معماری با اشاره به اهمیت تهیه کیفی این طرح برای شهرداری یزد در قالب پروژه بازآفرینی شهری، انجام مطالعه محل محور با تاکید بر حیات اجتماعی محلات محدوده توصیه نمود و خواستار تسریع مشاور در پیشرفت مراحل تهیه مطرح شد.

وی با اشاره به طرح های مصوب فرادست تاثیرگذار در محدوده طرح، بر توجه به طرح باغ بزرگ شهر و زمینه های حفظ و احیاء باغات موجود در منطقه تاکید نمود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد با توجه به قرارگیری این محور در سه بافت "تاریخی، میانی و جدید" خواستار توجه مشاور به مقوله نشاط اجتماعی و توجه به شبکه انسان محور به جای ماشین محور و نیز موضوع گردشگری پیاده محور شد.

در پایان مقرر شد جلسات بررسی و ارزیابی طرح به صورت دو هفته یک بار در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد برگزار و مواردی به صورت مکرر و متوالی پیگیری شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات