تا پایان سال جاری تمامی تقاطع های غیرهمسطح شهر اراک افتتاح می شوند/ بر...

تا پایان سال جاری تمامی تقاطع های غیرهمسطح شهر اراک افتتاح می شوند/ بر...

صبح امروز ۹ خرداد ماه ۹۸،تقاطع غیر همسطح شریعتی اراک جهت ارتباط جریان ترافیک خیابان شریعتی به خیابان طالقانی، با حضور شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، مسوولین شهری و خانواده معظم شهدا به بهره‌برداری رسید.
مهندس شفیعی شهردار اراک در آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح شریعتی با اشاره به اینکه زین پس افتتاح رسمی در شهر اراک نخواهیم داشت و هر پروژه پس از اتمام کار در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح شریعتی با طول عرشه هزار و ۲۰۰ متر با رمپ میرزای شیرازی، جریان ترافیک محور اصلی خیابان شریعتی را به خیابان طالقانی متصل می‌کند و در زیر پل تمامی دسترسی‌های محلی جهت تردد سهل و آسان وسایل نقلیه دیده شده است.
مهندس شفیعی، شهردار اراک در آیین افتتاح طولانی ترین تقاطع غیر همسطح اراک مطرح کرد: تقاطع غیر همسطح شریعتی با طول عرشه هزار و دویست متر؛ جریان ترافیکی خیابان شریعتی و طالقانی را به هم متصل می کند، به طوری که زیر این تقاطع تمامی مسیرهای دسترسی دیده شده است. محور راست تقاطع غیرهمسطح شریعتی که خیابان شریعتی و میرزای شیرازی را به هم متصل می کند تا یک ماه آتی به بهره برداری می‌رسد.
وی افزود:ساخت این تقاطع غیرهمسطح چهار سال زمان برد و برای اجرای کامل آن چهل میلیارد تومان هزینه صرف شده است. تقاطع غیر همسطح میدان ورزش نیز تا یک ماه دیگر به بهره برداری کامل می رسد و تیم مدیریت شهری اراک این نوید را به شهروندان می دهد که تا پایان سال ۹۸ تمامی تقاطع های غیرهمسطح به زیر بار ترافیکی می روند و افتتاح می شوند.
تقاطع غیر همسطح خیابان شریعتی که عرشه اصلی آن هزار و ۲۰۰ متر طول دارد .
وی بیان کرد: این تقاطع قطعا در روا‌‌‌ن‌سازی ترافیک خیابان شریعتی اثرگذار خواهد بود و تمامی موارد ایمنی در آن دیده شده است، همچنین با توجه به اینکه انتهای این تقاطع یک مدرسه وجود دارد، به جهت سهولت در تردد دانش‌آموزان و ایمن‌سازی مسیر نرده‌کشی امشب انجام می‌شود و در زیر پل نیز امکان تردد وجود دارد که خط کشی آن به سرعت انجام می‌گیرد.
شهردار اراک همچنین افزود:تقاطع غیرهمسطح میدان ورزش نیز تا یک ماه آینده بهره‌برداری می‌شود و تا پایان سال ۹۸ عملا تمامی تقاط‌ های غیرهمسطح شهر اراک تکمیل و افتتاح می‌شوند.
وی با اشاره به رونمایی از سامانه شفاف‌سازی اطلاعات شهرداری اراک تحت عنوان "عیان" گفت: طبق وعده‌ای که به مردم داده شده بود، شهروندان از امروز می‌توانند از طریق سامانه "عیان" به تمامی اطلاعات شهرداری دسترسی داشته باشند و هر اطلاعاتی که شهردار به آن دسترسی دارد، در اختیار شهروندان نیز قرار دارد.
مهندس شفیعی اضافه کرد: این سامانه با استفاده از تجربیات شهرهای بزرگ و موفق در راه‌اندازی و استفاده از چنین سامانه‌ای، طراحی شده است و هدف این است که شهروندان در کمترین زمان و بدون رفت وآمد اطلاعات لازم را دریافت کنند، همچنین افق پیش‌بینی شده برای سامانه "عیان" این است که ظرف یک سال آینده شهروندان از درون منزل با کلیک بر روی آدرس و منطقه خود تمامی اطلاعات مربوط به طرح تفضیلی، پروانه‌ها، بهای خدمات و ... را دریافت کنند. :
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات