آتش سینما بهمن اطفا شد

آتش سینما بهمن اطفا شد


رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از پایان عملیات اطفای حریق سینما بهمن خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمد هادی قانع با بیان اینکه تلاش نیروهای آتش نشان مانع از توسعه حریق به اطراف سینما بهمن شد، گفت: عملیات اطفای حریق سینما بهمن بدون خسارت جانی به پایان رسید.
وی خاطرنشان کرد: پنجشنبه ۹ خردادماه شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شیراز و اعلام وقوع آتش سوزی سنگین در سینما بهمن، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی بلافاصله خودروهای اطفایی را از ۱۰ ایستگاه به محل حادثه در خیابان لطفعلی خان زند اعزام کرد .
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این باره اظهار داشت: با اعلام این خبر بلافاصله نیروهای امدادی از ۱۰ ایستگاه به همراه خودروهای اطفایی، تانکر آب رسان، خودروهای حامل دستگاه تنفسی و نور رسان به محل حادثه اعزام شدند که این عملیات از ساعت ۲۳:۴۰ دقیقه شروع و تا ساعت ۴:۰۰ بامداد ادامه داشت. متاسفانه حضور شهروندان جهت تماشای صحنه حادثه کار نیروهای امدادی را سخت تر و دشوارتر می کرد.
محمد هادی قانع قانع با بیان اینکه نیروهای آتش نشان موفق شدند با دقت و سرعت عمل خود یک نفر را از میان زبانه های آتش به صورت معجزه آسایی از مرگ حتمی  نجات دهند، افزود: در این عملیات بیش از ۱۲ خودرو اطفایی حضور داشتند و نیروهای آتش نشان تا ساعت ۴:۰۰ بامداد مشغول انجام لکه گیری و اطفای حریق بودند. آتش نشانان داوطلب نیز دوشادوش نیروهای آتش نشان در این عملیات حضور موثر و مفیدی داشتند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: با تلاش نیروهای امدادی حریق بصورت کامل در کنترل آتش نشانان قرار گرفت و با توجه به احتمال سرایت آتش به منازل همجوار سینما دو تیم اطفایی را در محل حادثه با تجهیزات کامل  جهت پیشگیری از شعله ور شدن مجدد آتش مستقر کردیم.
قانع افزود: با گذشت چند ساعت از وقوع این حادثه کماکان همکاران ما جهت پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی در محل سینما بهمن حضور دارند و خوشبختانه به هیچ کدام از شهروندان در این حادثه آسیبی وارد نشد. علت وقوع حادثه نیز پس از کار کارشناسی اعلام می شود و صحبت های غیرکارشناسی مورد تایید نیست.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد: متاسفانه برخی از شهروندان درهنگام بروز حوادث برای هیجانات و کنجکاوی برای اطلاع رسانی سبب اخلال در خدمات رسانی می شوند و به جای اینکه اقدام به امداد رسانی برای پیشگیری وکاهش خطرات در مواقع  وقوع حادثه کنند، خود عاملی برای گسترش حادثه و بعضاً خطرات جانی برای حادثه دیدگان می شوند و امیدواریم شاهد اینگونه موارد در حوادث مشابه نباشیم.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات