توجه به هویت تاریخی‌فرهنگی اصفهان در طراحی مبلمان شهری

توجه به هویت تاریخی‌فرهنگی اصفهان در طراحی مبلمان شهری

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان گفت: در سال‌جاری گسترش کمّی و کیفی المان‌ها، نمادها و نشانه‌های هویت ساز در دستور کار قرار دارد که از جمله آنها می توان به طراحی نمازخانه‎های پارکی و طراحی سِت مبلمان ویژه کودکان در شهر اشاره کرد.

حسن موذنی اظهار کرد: طراحی و نمونه‌سازی مبلمان ویژه معابر کم عرض از جمله حاشیه انهار و ایستگاه‌های BRT همچنین مبلمان خیابان حرم در منطقه ۱۴ و مقابل پایانه بابلدشت از دیگر طرح‌های ارایه شده در راستای گسترش کمّی و کی فی المان ها، نمادها و نشانه‌های هویت ساز در شهر است.

وی خاطرنشان کرد: طراحی مبلمان شهری ویژه عرصه‌های خاص مانند باغ گل‌ها و باغ پرندگان از دیگر برنامه‌هایی است که در سال جاری محقق خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان میدان جلفا، چهارباغ بالا، مبلمان ویژه پارک پردیس هنر و حاشیه زاینده‌رود را از دیگر پروژه‌های در نظر گرفته شده برای طراحی مبلمان شهری عنوان کرد و گفت: تاکنون سعی شده است همه اقدامات این سازمان کارشناسانه و با مشورت متخصصان حوزه‌های مختلف شهری باشد.

وی از برنامه‌های سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در سال جاری را ایجاد فضاهای چندمنظوره شامل نورپردازی، مبلمان شهری و هنر شهری با هدف باز زنده‌سازی کارکرد مادی‌ها و انهار عنوان کرد و گفت: قابل حمل بودن‌ مبلمان‌های شهری به منظور سهولت در جابه‌جایی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها از سیاست‌های در پیش رو است.

موذنی خاطرنشان کرد: توجه به هویت تاریخی‌فرهنگی شهر اصفهان از سیاست‌های این سازمان در حوزه طراحی مبلمان شهری است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات