تخصیص اعتبار ویژه لازمه انجام پروژه های شهری می باشد

تخصیص اعتبار ویژه لازمه انجام پروژه های شهری می باشد

مهندس شفیعی شهردار اراک ،در جلسه رسمی شورای شهر،ضمن قدردانی از اعضای شورای شهر و شهروندان که در بهره برداری از فاز اول پروژه شریعتی همت کردند حضور به هم رساندند و مجموعه شهرداری راحمایت نمودند، اظهار داشت:امیدوار هستیم که این پروژه مورد رضایت شهروندان و پروردگار قرار گیرد.
مهندس شفیعی با بیان اینکه در بحث اجرای مصوبات و نظرات و پروژه های تعریف شده توسط شورای شهر هیچ حرفی نیست، اما باید اعتبار لازم برای آن دیده شود افزود: برای آسفالت خیابان ۳۰ متری کوی حمید حداقل ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است حتی برای ساماندهی رودخانه اراک نیز ۵۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است که شورا برای سال جاری تنها ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته است.
وی تصریح کرد: شهرداری یک بودجه مصوب سالانه دارد و باید براساس آن پیش رود و اگر کار بیشتری تعریف شود مسلما باید بودجه و ردیف اعتباری آن نیز تعریف شود. برای آسفالت معابر و خرید قیر مشکلی وجود ندارد اما ردیف اعتباری در اختیار شهرداری نیست.
مهندس شفیعی با بیان اینکه وضعیت آسفالت معابر کل شهر اراک مناسب است به ویژه که بارش های شدید اخیر نیز آسیب هایی را در پی داشت، درخصوص کمک اعتباری سازمان برنامه و بودجه و فرمانداری بیان کرد: در واقع اعتبار و پولی وجود ندارد که تعلق گیرد و اگر کمکی هم صورت پذیرد بهتر است به بحث ساماندهی رودخانه اراک اختصاص یابد.
وی با تاکید بر تناسب اعتبارات مقرر شده توسط شورا برای پروژه ها با اقدامات اجرایی آن،اظهار داشت: مجموعه شهرداری بر اساس بودجه ای که شورا مصوب می کند دست به فعالیت می زند لذا اگر در بازدیدهای سطح شهر توسط شورا جهت رفع نقایص تعهدی صورت می گیرد ردیف اعتبار نیز در نظر گرفته شود و بر اساس اولویت ها پروژه ها عملیاتی شوند.
شهردار اراک درخصوص مصوبه کمیسیون عمران مبنی بر "الزام شهرداری به واگذاری اجرای آسفالت تقاطق میدان ورزش به قرارگاه خاتم الانبیا" تصریح کرد: قرارداد دارای چارچوب است و نمیتوان خارج از آن اقدام نمود.نمی شود غیرقانونی پیمانکار را بدون درج در قرارداد مجبور به انجام کار اضافی کرد و من به عنوان شهردار این کار را انجام نمی دهم .
وی افزود:پیمانکار پروژه متخصص و فنی است و تمام مسوولیت پروژه با آن است و در قبال آن مسوول است و تعهداتی دارد در مقابل نیز مجموعه شهرداری آگاه است و حق شهر و شهروندان را نادیده نمی گیرد و هر گونه قصوری رصد خواهد شد.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات