به توانمند سازی بانوان شهروند نگاه ویژه می شود

به توانمند سازی بانوان شهروند نگاه ویژه می شود

مشاور شهردار ارومیه در امور بانوان گفت: امسال به توانمند سازی بانوان شهروند ارومیه در قالب  برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی نگاه ویژه می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  بهناز یارمحمدی با بیان اینکه در فرهنگسرای امام خمینی(ره) جهت رفع آسیب های اجتماعی کلاس های مشاوره برای همه قشر برگزار می شود، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۵۰۰ ساعت مشاور فردی برای خانواده های آسیب دیده، مشاوره های خانواده و فرزند پروری، مشاورهای طلاق و اعتیاد و مشاورهای قبل از ازدوج برگزار شد .

وی با اعلام این که امسال به توانمند سازی بانوان نگاه ویژه می شود، عنوان کرد: تواتمند سازی بانوان از نظر ارتقاء فکری و آموزش مهارت هایی برای زندگی  بهتر و پرور ش کارآفرین خلاق از اهمیت زیادی برخوردار است.

یارمحمدی با بیان اینکه برای مهارت افزایی بانوان  شهروند دوره های مختلف آموزشی در فرهنگسرای امام خمینی (ره)  برگزار می شود، بیان کرد: دوره های آموزشی  چون دوره خلاق مادر و کودک  و همچنین جهت  بالا بردن سطح فرهنگ و تاب آوری اجتماعی،  کلاس های مهارت برای  بانوان شهروند برگزار می شود.

وی افزود:  همچنین مهارت های فنی وحرفه ای چون قالیبافی، کاموا بافی، خیاطی و طراح روی پارچه و سایر دوره های آموزشی  برای بانوان شهروند در فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار می شود .

مسئول فرهنگسرای بانوان امام خمینی(ره) با بیان اینکه جهت توانمند سازی بانوان کارگاه های مختلفی بر گزار می شود، عنوان کرد:  کارگاه های پیشگیرانه چون کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، کارگاه های مهارت آموزی،  تحکیم بنیان خانواده، تغذیه و سلامت جسم و پرورش گل و گیاه و محیط زیست و کارگاه های مذهبی برگزار می شود.

وی افزود: سال گذشته بیش از  ۲۰۰ ساعت کارگاه آموزشی جهت توانمند سازی بانوان در  نقاط مختلف شهر برگزار شد.

وی میانگین سنی شرکت کنندگان در دوره های مختلف را  ۲۰الی ۵۵ سال  عنوان کرد و گفت:  همچنین در فرهنگسرا دوره های مختلف  آموزشی چون مهارت های خلاقیت، نقاشی، طراحی برای رده های سنی ۶ تا ۱۲ ساله برگزار می شود .

مشاور شهردار ارومیه در امور بانوان برگزاری کارگاه های  غربالگری سلامت بانوان، اجرای ویژه برنامه های مناسبتی و برنامه های فرهنگی، اجرای دوره های آموزشی  با دفاتر تسهیل گری برای خانواده آسیب دیده اجتماعی، برگزاری اردوهای یک روزه ارومیه گردی و داخل استان از دیگر برنامه ها ی اجرا شده توسط فرهنگسرای امام خمینی(ره) برای بانوان شهروند این شهر در سال گذشته عنوان کرد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات