برگزاری ۲۱۹ ساعت جلسه برای بهبود وضع خدمات شهری و محیط زیست اراک

برگزاری ۲۱۹ ساعت جلسه برای بهبود وضع خدمات شهری و محیط زیست اراک

طوفان محمدی گفت: در کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست تا به حال ۷۳ جلسه برگزار شده که در مجموعِ ۲۱۹ ساعت برگزاری جلسات ۱۵۴ مصوبه برای بهبود وضع خدمات شهری و محیط زیست شهر اراک اخذ شده است.
طوفان محمدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک در صحن علنی شورا به ارایه گزارش این کمیسیون از ابتدای شهریور ماه سال ۹۶ پرداخت و گفت: این کمیسیون تا به حال ۷۳ جلسه داشته و جمع ساعات برگزاری کمیسیون ۲۱۹ ساعت بوده، همچنین تعداد مصوبات کمیسیون ۱۵۴ مصوبه و تعداد جلسات کارگروه‌ها ۹۶ جلسه و جمع ساعات برگزاری کارگروه‌ها ۲۴۳ ساعت و تعداد نامه‌های قرائت‌ شده در کمیسیون ۱۲۸ نامه، تعداد مکاتبات انجام شده با شهرداری و سایر دستگاه ها ۲۵۶ مکاتبه و تعداد بازدیدهای درون شهری ۱۳۶ مورد و برون شهری ۵ مورد بوده است.
محمدی افزود: بازدید از هرس اصولی و غیر اصولی و ارایه جزوه آموزشی و برگزاری جلسات آموزشی برای نحوه صحیح هرس از دیگر برنامه های برگزار شده است که هر ساله این جلسات برگزار می شود. در حوزه حفاظت از منابع آبی نیز مقرر شد که با حذف کاشت چمن و یا کاشت گونه‌های با مصرف بالا از هدر رفت آب جلوگیری شود.
وی به حوزه سرویس‌های بهداشتی در شهر اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مسایل موردنیاز در شهر سرویس‌های بهداشتی است که در این زمینه ابتدا بررسی انجام شد تا بتوانیم تعداد لازم چشمه‌های سرویس‌های بهداشتی را بسنجیم که سازمان سرمایه‌گذاری ۱۷۳ سرویس بهداشتی را در سطح شهر مکان‌یابی کرد و قرار شد تا زمان احداث این سرویس‌ها، از ده مسجد استفاده کنیم و همچنین در پروژه آفتاب تسریع شود زیرا سرویس‌های تعریف‌شده در طبقات زیرین آفتاب در حل این مشکل کمک‌کننده خواهد بود.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورا مدیریت پسماند را یکی از مهم‌ترین مباحث روز دنیا دانست و عنوان کرد: یکی از مولفه‌های توسعه‌یافتگی مدیریت صحیح پسماند است و با توجه به اینکه متاسفانه در شهر اراک در این زمینه کاری صورت نگرفته، طبق بازدیدهایی که از شهرهای دیگر شکل گرفت، قرار شد در زمینه بازیافت، طرح جامع بازنگری انجام شود و برای انجام آن نیاز به یک مشاور داریم.
وی با تاکید بر مطالعات در زمینه پسماند بیان کرد: شستشوی سطل‌های مکانیزه و ایجاد سطل‌های زیرسطحی برای جلوگیری از آلودگی ازجمله اقدامات پسماند است، همچنین شهرداری و سازمان مدیریت پسماند برای مهار شیرابه‌های خروجی از سطل‌های مکانیزه ملزم شده‌اند.

محمدی اظهار کرد: برنامه بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی را بیمارستان‌ها رعایت می‌کنند ولی متاسفانه در برخی از مطب‌ها رعایت نمی‌شود و یا اینکه رسیدگی درست شکل نگرفته و این باید موردبررسی قرار گیرد. ابتدا می‌خواستیم برای حل این مشکل زباله‌سوز داشته باشیم اما به گرانی ارز خورد و در حال حاضر روی اتو کلاو مرکزی کار می‌شود که شهرداری زمینی را در اختیار علوم پزشکی می‌گذارد و علوم پزشکی باید آن مشکل را حل کند.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در این حوزه مهم است با توجه به اینکه تولید زباله‌ی خشک ۳۰ درصد و زباله‌ی تر ۷۰ درصد است اگر می‌خواهیم در مرحله امحا و بازیافت موفق باشیم این زباله خشک باید به هفتاد درصد برسد برای همین نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش دارد و به همین خاطر حوزه مدیرت پسماند، مدرسه پسماند را ایجاد کرد.
وی در پایان گفت: حفاظت از منابع آبی، کاشت چمن و گونه‌های کم آب، هرس درختان، بررسی کیفیت پراکنش سرویس‌های بهداشتی در مرکز شهر، مدیریت پسماند، تصفیه‌خانه کشتارگاه و جذب سرمایه‌گذار به‌منظور برون‌سپاری فعالیت‌های کشتارگاه سنتی اراک، ساماندهی بازار میوه و تره‌بار و انتقال مشاغل آلاینده از جمله مواردی بود که در کمیسیون خدمات شهری اقدامات موثری طی این بازه زمانی صورت گرفت و هم‌اکنون نیز در این راستا گام‌های موثری برداشته می‌شود.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات