رسیدگی به وضعیت پارک‌های شهر اراک با اولویت پارک ملت

رسیدگی به وضعیت پارک‌های شهر اراک با اولویت پارک ملت

مهندس محمد کریم شفیعی در صحن رسمی شورای شهر اراک در خصوص فعالیت باشگاه شهرداری و انتخاب اعضای هیات مدیره باشگاه بیان کرد: طبق جلسات قبل مقرر شد که اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه شهرداری اراک مشخص و احکام زده شود که این امر انجام گرفت، اما درست در زمان ابلاغ احکام سازمان بازرسی استان این اقدام را خلاف اعلام کرد و انجام کار را منوط به وجود تایید وزارت کشور دانست .
وی تصریح کرد: شورای تامین استان در زمان لازم گره کار را باز کرد، اما برای ادامه کار نیاز به مجوز وزارت کشور است و در حال حاضر باید بازرسی استان همکاری لازم را باید داشته باشد .
شهردار اراک در خصوص رسیدگی به وضعیت پارک‌های شهر گفت: شهرداری در بحث رفع مشکلات تاسیسات زیربنایی و ابنیه فنی آب‌نماهای پارک‌های سطح شهر اراک و حتی تعیین و اعلام ساعت کار آب‌نماها برنامه زمانبندی اصلاحی را مدنظر دارد .
وی اضافه کرد: مشکلات موجود در حوزه فضای سبز و دست‌فروشی در پارک‌ها اولویت‌بندی خواهد شد و کار با اولویت پارک ملت دنبال خواهد شد .
شفیعی در خصوص نقد برخی از اعضای شورا مبنی بر اینکه مدیران شهرداری پس از اعتراض به برخی امور از سوی مردم، تصمیم را به شورا منصوب می‌کنند و می‌گوید مصوبه شورای شهر است، بیان کرد: اینکه مجموعه و یا مدیری در شهرداری بیان کند که ارقام و تعرفه‌ها توسط شورای شهر مصوب شده است، ایرادی ندارد. به هرحال شهرداری تابع تصمیمات شوراست و شورا نیز براساس انتفاع شهر تصمیم‌گیری می‌کند .
وی درخصوص وضعیت پروژه‌های عمرانی سطح شهر با اشاره به تمرکز کامل مجموعه قرارگاه خاتم الانبیا جهت تکمیل پروژه میدان ورزش تا یک ماه آینده افزود: شاید تکمیل پروژه راست گرد پل شریعتی تا یک ماه آینده انجام نشود و بابت آن از مردم عذرخواهی خواهم داشت، اما افتتاح پل ورزش قطعا تاثیر بالایی در ترافیک خواهد داشت به همین دلیل تمرکز کار بر روی تکمیل پل ورزش گذاشته شده است، همچنین پروژه علم الهدی نیز پایان شهریور بهره‌برداری می‌شود و در بحث پل شهید صیدی نیز گره‌های کار رفع شده است و تا پایان سال نیز پرونده تقاطع‌های غیرهمسطح اراک بسته می‌شود .
شهردار اراک با بیان اینکه شهرداری در احداث این ۴ پل مشکل اجرایی ندارد تنها نیازمند پشتوانه مالی نقدی و غیرنقدی است، گفت: شهرداری غیر از شهرک خودرو، پروژه ثنا و صدف املاک دیگری در اختیار ندارد و با تصویب شورا می‌توان بخشی از این املاک را به پروژه شریعتی، ورزش و علم الهدی اختصاص داد .

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات