وضعیت نگران کننده عرضه قلیان در پارک ها

وضعیت نگران کننده عرضه قلیان در پارک ها

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک گفت: با توجه به اخطار سازمان بازرسی استان مرکزی وجود تاییدیه وزارت کشور برای فعالیت باشگاه شهرداری ضروری است.
مرتضی سورانه در صحن رسمی شورای شهر اراک در خصوص فعالیت باشگاه شهرداری با اشاره به اینکه برای حمایت و کمک کامل به تیم والیبال شهروند و هندبال باید بودجه و اعتبار خاص اختصاص یابد، افزود: طبق برآورد کمیته ورزش کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک برای تیم والیبال ۲.۵ میلیارد تومان و برای تیم هندبال یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در واقع برای این دو تیم باید بالغ بر ۴ میلیارد تومان هزینه از جانب شهرداری اراک در نظر گرفته شود.
سورانه با تاکید بر اینکه هیات هندبال استان مرکزی انتظار کمک اساسی و نهایی از شهرداری و شورای شهر دارد تصریح کرد: باشگاه داری از جانب شهرداری اراک مشروط بر این است که صفر تا ۱۰۰ امور تیم توسط باشگاه انجام گیرد، بازیکنان باید بومی اراک باشند و قراردادها توسط مدیرعامل باشگاه منعقد شود. شهرداری نیز مسوولیتی در قبال بدهی قبلی این باشگاه ندارد.
وی در ادامه در خصوص وضعیت پارک های اراک بیان کرد: متاسفانه عرضه قلیان در پارک ها به راحتی در حال انجام است به طوری که در پارک ملت افراد دستفروش به راحتی بدون هیچ گونه مجوز و بدون پذیرش مسوولیت بعدی در قبال مصرف، عرضه قلیان را دنبال می کنند.
رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک با اشاره به وضعیت نامطلوب پارک جنگلی باهنر بیان کرد: در پارک جنگلی حتی در غرفه‌هایی که توسط شهرداری اجاره داده شده، اقدام به ارائه انواع و اقسام قلیان می‌شود و در واقع این پارک به محل شب زنده‌داری با قلیان تبدیل شده است که قطعا این شرایط مقدمه و زمینه اعتیادهای بعدی خواهد بود.
وی تاکید کرد: برای جمع آوری قلیان از پارک‌ها نیازمند کمک نیروی انتظامی هستیم. شهرداری و شورای شهر در قبال جمع آوری وظیفه‌ای ندارد، اما می تواند در امر عدم واگذاری غرفه های موجود در پارک ها جهت عرضه قلیان اقدام کند، یا به همه غرفه ها اخطار دهد که ظرف یک هفته عرضه قلیان را متوقف کنند.
سعید نادری نایب رییس شورای شهر اراک در خصوص لزوم وجود تاییدیه وزارت کشور برای باشگاه داری شهرداری اراک بیان کرد: در صحبتی که با استاندار مرکزی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار انجام شد اعلام شد که به دلیل وجود مصوبه شورای تامین، برای باشگاه‌داری شهرداری اراک نیازی به وجود تاییدیه وزارت کشور نیست و حتی برای ثبت باشگاه نیز تاییدیه لازم نیست.
در این جلسه علیرضا مرادی عضو شورای شهر اراک تصریح کرد: به هیچ عنوان نباید کمبود زمان در بحث ثبت نام دو تیم والیبال و شهروند و جلوگیری از، از بین رفتن امتیاز تیم ها را با موضوع باشگاه‌داری ترکیب کرد.
وی افزود: اگر می خواهیم به ورزش کمک کنیم می توان جهت حفظ امتیاز تیم‌ها مبلغ ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان کمک کرد بدون اینکه مسوولیتی در حوزه کمک های سنگین پذیرفته شود.
مرادی تاکید کرد: حتما صحبت های استاندار و معاون استاندار در خصوص عدم نیاز به تاییدیه وزارت کشور در قبال فعالیت باشگاه شهرداری مستندسازی شود.
در این جلسه واگذاری امتیاز دو تیم والیبال شهروند و هندبال به شهرداری اراک به تصویب اعضای شورا شهر اراک نرسید.


در این جلسه ایرج رضایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک با اشاره به وضعیت نامطلوب سد معبر و دست فروشی در سطح شهر اظهار کرد: درست است که وضعیت نسبتا بحرانی در حوزه اشتغال در کشور وجود دارد، اما این به معنای ایجاد بی نظمی در شهر نیست و اگر بتوان ۵ درصد فضای پارک ها به فضای خدمات عمومی شهروندی اختصاص داد قطعا علاوه بر درآمد شهرداری ساماندهی شهر نیز انجام می‌گیرد .
در این جلسه علی جعفر محصولی عضو شورای شهر اراک در خصوص پارک ها اراک گفت: متاسفانه ۲ میلیارد تومان برای آب نمای پارک ملت هزینه شد که عملا کارایی لازم را نداشته است و حتی وضعیت سرویس بهداشتی و نظافت آن بسیار بد است، هیچ چیزی اولویت‌دار تر از بهبود وضعیت پارک ها در اراک وجود ندارد .
علی محصولی" افزود: عرضه قلیان در پارک‌های اراک فضای نازیبایی را به نمایش گذاشته و لازم است برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از عرضه قلیان در پارک‌ها اقدام جدی شود
:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات