بهای قبور آرامستان اراک باید کارشناسی و مورد رضایت مردم باشد

بهای قبور آرامستان اراک باید کارشناسی و مورد رضایت مردم باشد

یکی دیگر از سری جلسات صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک ، با حضور رییس و اعضای شورا ، مهندس محمد کریم شفیعی شهردار اراک ، سرپرست سازمان آرامستان ، مدیر اداره واحد حقوقی با محوریت بررسی نامه های واصله، ارایه گزارش تشکیل جلسه داد.
کاوه «فلک افلاکی» روز شنبه در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک ضمن تبریک عید سعید فطر افزود: در هفته ای که در آن به سر می بریم در تقویم ملی ما ایرانیان در ۲۰ خرداد روز ملی صنایع دستی، ۲۲ خرداد روز جهانی کار کودکان و ۲۴ روز جهانی اهدا خون می باشد .
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک عنوان کرد : اگر مردم از قیمت قبور در آرامستان ناراضی هستند، شورای اسلامی شهر اراک می‌تواند به موضوع ورود کند.
رئیس آرامستان اراک نیز گفت: این آرامستان ۴۲ هکتار وسعت دارد که امکان دفن ۴۰۰ متوفی را در ۸۰۰ متر مربع دارد.
"محمدمهدی کریمی" افزود: سیستم فاضلاب پساب غسالخانه تهیه و خریداری شده و تا پایان خرداد ماه امسال نصب و به بهره برداری می‌رسد.
وی اظهارداشت: قیمت قبوری که در سال‌های گذشته خریداری شده است مورد قبول آرامستان است و یک ریال اضافه از مصوبه شورای اسلامی کلانشهر اراک از مردم اخذ نمی‌شود.
رئیس آرامستان اراک گفت: ۳۰ هکتار زمین برای طرح توسعه آرامستان اراک خریداری شده است و۵۱ حجره و ۱۵۷ قبر برای دفن اموات سال گذشته در این آرامستان واگذار شد وبا۴۴ نیرو در آرامستان اراک مشغول کار هستند که با توجه به گستره ارائه خدمات، باید تعداد نیروهای آرامستان افزایش یابد
در این جلسه سرپرست سازمان آرامستان اراک در صحن رسمی با بیان اینکه ما خود را از شورا می‌دانیم و قطعا رویکرد تخریبی وجود ندارد، افزود: دستگاه البسه سوز آرامستان خریداری شده است، تجهیزات تصفیه خانه نیز تامین و تا پایان خرداد ماه نگرانی تصفیه خانه کاملا رفع می‌شود .
مهدی کریمی درخصوص قیمت قبر گفت: برای قبور از قبل خریداری شده پول اضافی دریافت نمی‌شود و تنها بهای خدمات که به روز است، دریافت می‌شود .
وی افزود: اولین آرامگاه‌های خانوادگی دارای ۱۰ قبر آرامستان اراک به قیمت هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شده است که تک قبر بودند، اما برای ۲ طبقه شدن آن باید مابه التفاوت پرداخت شود که براساس مصوبه شورا اقدام می‌شود .
کریمی تصریح کرد: سازمان از نظر نیروی انسانی کمبود دارد و شاید نیاز به جذب ۱۵ نیرو باشد با این وجود از نظر پرداخت حقوق مشکلی وجود ندارد تنها حقوق قبرکن ها که پیمانکاری است، امسال قدری وقفه ایجاد شد .
در این جلسه واگذاری مدیریت واحد بر بازارچه ها، غرفه ها، کیوسک های سطح شهر به مدیریت ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی مصوب شد
عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: فروش دوباره زمین قبرهای که ۱۰ سال گذشته به فروش رفته اند، صحیح نیست.
"مرتضی سورانه" افزود: نام گذاری قبور به اصلی و فرعی قابل پذیرش نیست و باید این شیوه قیمت گذاری، تصحیح شود.
وی ادامه داد: باید از دلیل تراشی برای گرفتن پول از مردم خودداری کرد و به رضایت مردم نیز توجه داشت.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: پارک‌های کلانشهر اراک به محل عرضه انواع قلیان تبدیل شده است و در کنار این معضل برخی دستفروشان بدون مجوز اقدام به فروش تنباکو صنعتی در پارک‌ها می‌کنند.
"مرتضی سورانه" افزود: در پارک شهید باهنر اراک قلیان‌هایی با ظاهری متفاوت و به ارتفاع ۲ متر در اختیار جوانان قرار داده می‌شود.
وی اظهار داشت: اغلب پارک‌های اراک به محل شب نشینی جوانان و مقدمات احتمالی اعتیاد این قشر تبدیل شده اند
رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: همکاری نیروی اننظامی برای مقابله جدی با پدیده عرضه قلیان در پارک‌ها باید انجام شود
سورانه افزود: شورا می‌تواند نظارت بر غرفه داران و دکه‌های موجود در پارک‌ها را در دستور کار قرار دهد و ممنوعیت‌هایی برای بهره برداران ایجاد کند.
در این جلسه واگذاری مدیریت واحد بر بازارچه ها، غرفه ها، کیوسک های سطح شهر به مدیریت ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی مصوب شد.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات