آتش سوزی زمین های موسوم به ۹۰ هتکاری گردو، با حضور به موقع آتش نشانان ...

آتش سوزی زمین های موسوم به ۹۰ هتکاری گردو، با حضور به موقع آتش نشانان ...

در پی وقوع آتش سوزی در فضای سبز زمین های موسوم به ۹۰ هتکاری گردو، حدفاصل کوی رضوی(گردو) و کوی ولیعصر(عج)، شهروندان طی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ درخواست کمک کردند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اراک همزمان نیرو‌های عملیات ایستگاه های یک، دو، پنج و هشت را به محل حادثه اعزام کرد.
به گفته آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک، در این حادثه، علف های خشک در چندین نقطه از این منطقه به علت نامشخصی دچار آتش سوزی شده بود که با توجه به وجود علف و بوته‌های خشک فراوان در این مکان که وسعت زیادی هم دارد، شعله‌های آتش به سرعت در حال گسترش بود و با توجه به قرارگرفتن تاسیسات شرکت آب و فاضلاب در این منطقه، هر آن احتمال می‌رفت آتش سوزی به آن سرایت کرده و به آن خسارت وارد نماید.
وی تصریح کرد: آتش نشانان به سرعت در محل حادثه حضور یافتند و پس از مجهز شدن به دستگاه تنفسی و با استفاده از چندین رشته لوله آبدهی، مشغول مهار و خاموش سازی شعله‌های آتش شدند.
آقازیارتی ادامه داد: به علت عدم وجود راه دسترسی برای خودروهای آتش نشانی به داخل زمین ها، لودر شهرداری وارد عمل شده و با انجام عمل جداسازی از گسترش آتش جلوگیری نمود و همزمان آتش نشانان با استفاده از بیل و پاشش خاک بر روی آتش، عملیات خاموش سازی آتش را ادامه دادند.
در همین راستا مدیر منطقه ای آب و فاضلاب شهرستان اراک که در حادثه آتش سوزی اراضی ۹۰ هکتاری گردو حضور داشت، از زحمات آتش نشانان در مهار و خاموش نمودن این آتش و تلاش ایشان برای جلوگیری از سرایت آتش به تاسیسات آبی، تقدیر و تشکر نمود.
باتوجه به افزایش دمای هوا در روز‌های اخیر شهروندان و گردشگران موارد زیر را رعایت فرمایند؛
از رها سازی مواد شیشه‌ای همانند انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی، خرده شیشه و اشیا مشابه در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند چرا که این اشیا همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل‌ها و مراتع شده و کانون‌های آتش در مناطق ایجاد می‌کند.
در صورت استفاده از منقل و اجاق ذغالی و چوبی، خاکستر‌های اضافی در محیط تخلیه نشود چرا که موجب آتش سوزی علوفه و مواد قابل اشتعال کف جنگل‌ها خواهد شد.
به هیچ وجه در داخل جنگل‌ها و مراتع آتش روشن نکرده و در مواقع ضروری از سطوح بدون پوشش گیاهی استفاده کرده و اجاق را با سنگ محصور کنید.
پس از اتمام استفاده از آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کرده و هیچ گاه خاکستر‌های اجاق را بدون اطمینان از خاموش شدن کامل (به وسیله آب یا مدفون کردن با خاک) رها نکنید.
از پرت کردن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در طبیعت و مکان‌های مستعد آتش سوزی به جد خودداری کنید.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات