نخستین پارک با سبک باغ‌های ایرانی در منطقه ۱۱ شهرداری افتتاح می‌شود

نخستین پارک با سبک باغ‌های ایرانی در منطقه ۱۱ شهرداری افتتاح می‌شود

شهردار منطقه ۱۱ شیراز از به بهره برداری رسیدن نخستین پارک به سبک باغ ایرانی طی سال جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس برزگر در گفت و گو با خبرنگار روزنامه «تماشا» با بیان اینکه مساحت پارک سهراب سپهری دو هزار و ۸۰۰ متر مربع است، اظهار کرد: تلاش کردیم در این پارک کمترین تغییرات را ایجاد نماییم تا از جاذبه های طبیعی آن کاسته نشود.
وی افزود: در این پارک از بتن استفاده نشده و معابر  آن نیز همسطح و مناسب برای تردد معلولین است.
شهردار منطقه ۱۱ شیراز با اشاره به اینکه در گذشته این باغ رها شده بود و به محل امنی برای معتادان و ولگردها تبدیل شده بود، اظهار کرد: سگ های ولگرد نیز در باغ حضور داشتند و در چندین مورد نیز به اهالی محل حمله ور شده بودند.
مهندس برزگر با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان هزینه اجرایی این پارک گردیده است، گفت: این پارک دارای ۸۰۰ متر مسیر دوچرخه سواری، سه برج نوری، اتاقک نگهبانی و فضاهای سبز است.
مهندس برزگر در ادامه با بیان اینکه پروژه پارک نماز در فاز دو به مساحت ۶ هزار متر مربع در حال اجرا است، گفت: این پروژه در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه در فاز اول بوستان نماز مناسب سازی جهت معولان انجام نگردیده بود، افزود: هم اکنون تمام معابر  با شیب ۳ تا ۵ درجه جهت تردد معولان مناسب سازی شده است و معولان با راحتی از امکانات پارک بهره می برند.
شهردار منطقه ۱۱ شیراز با بیان اینکه هزار و ۶۰۰ نقطه از معابر جهت مناسب سازی شناسایی شده است، اظهار کرد: با صرف هزینه ای بیش از دویست میلیون تومان مناسب سازی انجام گردید.
مهندس برزگر با بیان اینکه محوریت عملیات اجرایی و عمرانی در منطقه بر مبنای رعایت اصول مناسب سازی است، گفت: در پارک ها مناسب سازی انجام گردیده و تمام آبخوری ها و سرویس های بهداشتی منطقه برای معولان قابل استفاده است.
وی افزود: پارک فتحیه در شهرک فتحیه نیز مناسب سازی شده و آماده افتتاح است.
شهردار منطقه ۱۱ شیراز با بیان اینکه تلاش کردیم تا با انجام پروژه های کوچک تمام نیازهای ساکنان منطقه را برآورده سازیم، اظهار کرد: بسیاری از این پروژه ها هزینه چندانی در بر نداشت اما رضایت خاطر ساکنان یک محله را به همراه داشت.
مهندس برزگر با بیان اینکه طرح ایمن سازی رودخانه خشک در دستور قرار دارد، گفت: بر اساس طرح مصوب در سال ۹۶ حدود ۶۰۰ متر، سال ۹۷ حدود ۵۰۰ متر دیوار گذاری رودخانه انجام شده و در سال ۹۸ حدود ۵۰۰ متر دیوار گذاری در رودخانه خشک انجام می گردد.
وی با اشاره به کمبود مسیر دوچرخه سواری در منطقه افزود: در سالجاری حدود سه کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در منطقه احداث می شود.
شهردار منطقه ۱۱ شیراز با اشاره به کمبود سالن تئاتر در شیراز، اظهار کرد: پردیس تئاتر شهر در میدان نصر در سالجاری کلنگ زنی خواهد شد. با توجه به این کمبود، تلاش خواهیم کرد تا این پروژه تا پایان سال ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز در بخش دیگری از سخنانش به سیل ۶ فروردین ماه در منطقه اشاره و اظهار کرد: با عملکرد بسیار خوب کارکنان منطقه بسیاری از شهروندان متوجه روی دادن سیل در این قسمت از شهر نشدند در حالی که ۲۵ درصد از سطح منطقه به زیر آب رفت و آسفالت بسیاری از معابر را خراب کرد.
مهندس برزگر گفت: بعد از سیل حدود ۶ هزار متر مربع در خیابان های منطقه عملیات به صورت شبانه روزی آسفالت انجام شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات