برگزاری کارگاه آموزشی پیاده مداری و خودرو محوری در شهرداری مشهد

برگزاری کارگاه آموزشی پیاده مداری و خودرو محوری در شهرداری مشهد

برگزاری کارگاه آموزشی پیاده مداری و خودرو محوری در شهرداری مشهد

رییس گروه آموزش و توانمندسازی شهرداری مشهد از برگزاری کارگاه آموزشی پیاده مداری و خودرومحوری، سیاست های مکمل یا ناسازگار با موضوع حمل و نقل و ترافیک و شهرسازی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی ندائی در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی که با حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، مدیران حوزه شهرسازی و حمل و نقل ترافیک شهرداری، دانشجویان رشته های شهرسازی و حمل و نقل ترافیک و کارشناسان و شهروندان علاقه مند به مباحث شهری در تالار شهر برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت نقش نظارتی گروه آموزش و توانمندسازی در توسعه قابلیت های کارمندان از طریق ارتقای دانش، اصلاح نگرش و بهبود مهارت های آنان به نحوی که باعث افزایش کارایی و اثربخشی شود، گفت: امروز موضوع پیاده مداری در دنیا از حالت شعار خارج شده است و با توجه به منافع زیاد آن در مباحث زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی ادراک محیطی و ارتقا ایمنی و امنیتی، به موضوعی کلیدی در مباحث شهرسازی تبدیل شده است.
وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی پیاده مداری و خودرو محوری برای مخاطبان، توجه آنان به مساله تعارض بین مبحث پیاده مداری و خودرو محوری است اینکه ما از یک سمت موضوع پیاده مداری را مطرح می کنیم در حالی که عملا خیابان ها را برای حرکت بیشتر خودرو تعریض می کنیم به نحوی که امروزه اهمیت دادن بیش از حد به حرکت سواره و غفلت از حرکت پیاده و ساماندهی فضاهای آن به عنوان یکی از مشکلات عمده زندگی شهری تبدیل شده و این در حالی است که متاسفانه شواهد زیادی در دست است که در کشور ما پیاده روی حتی به عنوان روشی از حمل و نقل ناشناخته مانده است و این موضوع در مستند پخش شده دیوار آبی نمایان بود.
وی عنوان کرد: در بخشی از فیلم نمایش بزرگراه پل صدر در تهران، مخاطب متوجه می شود که راه اندازی بزرگراه با محور قراردادن خودرو، شهروندان را به سفرهای بیشتر تشویق می کند و در عمل برای افزایش تعداد خودروها و ایجاد ترافیک راه اندازی شده است.
ندائی ضمن تشکر از حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، مدیران، کارشناسان و جمع کثیری از دانشجویان و برخی شهروندان در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: برگزاری این پنل تخصصی که با همکاری مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر انجام شد، می تواند مخاطبان را با گوشه ای از فعالیت های مدیریت شهری و مباحث حمل و نقل و ترافیک، اهمیت برنامه ریزی مدیریت شهری در موضوع حمل و نقل و ترافیک و توجه به پاسخگو بودن مدیران در قبال مسائل بعد از راه اندازی پروژه ها و هزینه های صرف شده در پروژه ها و...آشنا نماید.
رییس گروه آموزش و توانمندسازی شهرداری مشهد در خاتمه درخصوص مهمترین موضوعات مطرح شده در کارگاه آموزشی اظهار کرد: ارایه مباحث ترافیک و آلودگی هوا، استفاده از تجربیات مطرح شده اساتید در پنل تخصصی، توجه به اهمیت بحث محله محوری، توجه به پیوست اجتماعی در اجرای پروژه های حمل و نقل و ترافیک و شهرسازی، توجه به اهمیت توسعه مبتنی برحمل و نقل همگانی، توجه به کاهش وابستگی به خودرو از طریق طراحی رقیب در شبکه حمل و نقل و اصلاحات ترافیکی، شاخص های کیفیتی عناصر پیاده راه، مزایای پیاده مداری، اهمیت مباحث پیاده رو در طراحی شهری، توجه به پیاده راه سازی به عنوان یکی از سیاست های محدودیت ترافیک در برنامه ریزی های مدیریت شهری، معرفی برنامه عملیاتی ۹۷-۱۴۰۰ شهرداری مشهد و مساله برش منطقه ای به عنوان برجسته‌ترین برنامه ریزی انجام شده برای مناطق ۱۳ گانه مشهد و اطلاع رسانی در خصوص انتشار کتاب برنامه های شهرداری به شهرداران مناطق جزو مهمترین مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی به مخاطبان ارایه شد.
شایان ذکر است در خاتمه برگزاری کارگاه آموزشی پیاده مداری و خودرو محوری، ساعتی به طرح پرسش و پاسخ شهروندان و دانشجویان اختصاص یافت که از سوی اساتید جلسه به سوالات پاسخ مناسب داده شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات