نصب پلاک خانه های تاریخی بر سر در ۲۳ خانه تاریخی در مشهد

نصب پلاک خانه های تاریخی بر سر در ۲۳ خانه تاریخی در مشهد

نصب پلاک خانه های تاریخی بر سر در ۲۳ خانه تاریخی در مشهد

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از نصب پلاک خانه های تاریخی بر سر در ۲۳ خانه تاریخی در مشهد خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، نرگس شالچیان در مراسم رونمایی از پلاک خانه های تاریخی ویژه خانه تاریخی اکبرزاده که در خیابان بهجت واقع شده است، گفت: پلاک کوبی مشابه برای ۲۳ پلاک در سطح شهر مشهد طراحی شده و به مرور نصب خواهد شد و چنانچه کاربری هایی برای خانه های تاریخی تعریف شود، می توان از آن ها به عنوان پهنه های خلاق گردشگری یاد کرد.
وی در ادامه افزود: انتخابی که در این کوچه باریک صورت گرفت، به دلیل زیبایی سر در بنا بود و در عین حال تلاش شد به صورت نمادین وضعیت تنگناهای خانه های تاریخی بار دیگر گوشزد شود. اینکه این میراث ارزشمند در چه وضعیتی قرار دارد و باید فکری به حال آن ها شود.
معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه کمیته کاربری بخشی در شهرداری فعال است، خاطرنشان کرد: این کمیته کاربری هایی برای خانه های تاریخی تعریف می کند و آنها که تمایل به تعریف کاربری برای خانه های تاریخی خود دارند، می توانند درخواست های خود را به این کمیته عرضه کنند.
شالچیان عنوان کرد: شهرداری مشهد مجوزهای لازم را برای این درخواست ها به صورت رایگان ارائه می کند. بدین معنا که مجوز برای مستحدثاتی که مورد نیاز است با نگاه اغماضی، با شرایط خاص و صرفا برای خانه های تاریخی صادر می شود و پروانه رایگان برای کاربری بخشی به این خانه ها ارائه می گردد.
وی با تاکید بر اینکه عزم و اراده ملی و مشارکت همگانی برای نگهداری خانه های تاریخی طلب می شود، گفت: یکی از اهداف مدنظر در معرفی پلاک ها آن است که همسایه های مجاور پلاک، مشهدی ها و زائران زمانی که از این محل عبور می کنند، نگاه بافت فرسوده و از کار افتاده به بناهایی از این دست نداشته باشند. بلکه اهمیت و ارزش این خانه ها به چشم بیاید و در نگاه مخاطب میراث تاریخی شهر محسوب گردند.
معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: پلاک خانه های تاریخی به ۲ زبان فارسی و انگلیسی طراحی شده و کیو آر کد روی پلاک امکان اسکن و ارائه اطلاعات را فراهم می آورد.
شالچیان ابراز امیدواری کرد: با کمک همدیگر کاربری هایی برای این خانه ها تعریف شود و از این ظرفیت برای توسعه گردشگری در مشهد استفاده گردد.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات