دانشجویان مطالبه‌گر باشند

‍ شهردار کرمان در دیدار با دانشجویان:

دانشجویان مطالبه‌گر باشند

شهردار کرمان گفت: همه‌ی مردم و به خصوص دانشجویان بایستی مطالبه‌گر باشند چرا که مطالبه‌گری افراد، اجازه نمی‌دهد طرح‌های سلیقه‌ای و بی فایده در شهر اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم‌زاده در دیدار با شورای عمومی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار افزود:  هر جا خرد جمعی و فکر و نظارت مردم و به خصوص قشر فرهیخته و علمی دانشجویان وارد شود، کارها با کیفیت بهتر و قطعا کارشناسی شده اجرا خواهند شد.

وی تصریح کرد: خرد فردی، در مقابل خرد جمعی کارایی ندارد و قطعا با مشکلاتی همراه است. بنابراین از همه می‌خواهیم نظرات کارشناسی و طرح‌های علمی خود را به شهرداری ارائه دهند.

عالم‌زاده ادامه داد: خوشبختانه در این دوره شهرداری با کمک دانشگاه شهید باهنر در حال تدوین برنامه‌ی ۵ ساله شهرداری کرمان هستیم که برای اولین بار به صورت تخصصی و کارشناسی شده به زودی به عنوان نقشه‌ی راه شهرداری اجرایی خواهد شد.

شهردار کرمان به فعالیت‌های انجام شده در این دوره‌ی شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه کرمان در سال‌های گذشته به طور ناموزون و نامتعادل گسترش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: کرمان ۱۳ هکتار وسعت دارد و با این وسعت،  تراکم جمعیت ۲۰ نفر در هر هکتار است که کار خدمات شهری را هزینه‌بر و زمان بر می‌کند. این در حالی است که به عنوان مثال در کلان شهرهای دیگر کشور، در هر هکتار ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر زندگی می‌کنند که این، باعث خدمات رسانی آسان‌تر و کم هزینه‌تر می‌شود‌.

عالم‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین شهر کرمان در بعضی حوزه‌ها دچار بی بضاعتی و کم درآمدی است، به همین دلیل در برخی جاها دچار نارسایی و کمبود است.

شهردار کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جشنواره‌ی استارت‌آپ‌های شهرداری کرمان با همکاری پارک علم و فن آوری و اتاق بازرگانی اشاره کرد و از دانشجویان خواست در این جشنواره شرکت کنند.

وی همچنین تصویب کرد هزینه بلیت اکونوموزه بانو بی‌بی حیاتی با ۵۰ درصد تخفیف به کلیه دانشجویان ارائه شود.

عالم‌زاده همچنین گفت: شهرداری کرمان به زودی سطل‌های تفکیک زباله از مبدا را در دانشگاه نصب خواهد کرد.

شهردار کرمان به برگزاری جشنواره‌ی ۲۰ ۲۰ تابستان کرمان شهرداری در ادامه‌ی برگزاری جشنواره‌ی موفق نوبهار کرمان اشاره و از دانشجویان دعوت کرد در این جشنواره که به مدت یک ماه از ۲۰ تیر تا ۲۰ مرداد سال‌جاری برگزار می‌شود، شرکت کرده و حتی در صورت داشتن برنامه به معاونت فرهنگی شهرداری مراجعه و در این خصوص همکاری کنند.

گفتنی است در  ابتدای این نشست دانشجویان در خصوص دغدغه های خود در مورد شهر صحبت کرده  و شهردار نیز به پرسش های آنان پاسخ داد.

فاطمه نخعی فر

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید didarshahrdarbadaneshjoyan.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید sma.shahrdar.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات