‍ ‍ پروژه‌های جدید شهرداری را با نگاه مردم محوری اجرا خواهیم کرد

‍ ‍ پروژه‌های جدید شهرداری را با نگاه مردم محوری اجرا خواهیم کرد

شهردار کرمان گفت: پروژه‌های جدید شهرداری کرمان را با نگاه مردم محوری اجرا خواهیم کرد و در این راستا و با این نگاه، دو پروژه را در سال‌جاری آغاز می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم‌زاده در دیداری که شورای اجرایی انجمن‌های علمی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با هدف هم‌اندیشی پیرامون مشارکت انجمن‌های علمی این دانشگاه با شهرداری در فعالیت‌های فرهنگی و شهری شهرداری کرمان با وی داشتند، افزود: به نظر من مشکل شهر کرمان، پل‌سازی نیست بلکه اول تامین شرایطی است که مردم در فضاهای شهری به طور گسترده، فعال و پویا حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در گذشته در شهرداری‌های کشور، تفکری وجود داشت که نیاز مردم را ایجاد پارک  می‌دانستند در حالی که امروزه پیاده‌راه‌ها، میادین، مسیرهای دوچرخه‌سواری و ... هم هستند که در جذب افراد برای حضور در فضاهای شهری موثر هستند.

عالم‌زاده افزود: در این راستا دو میدان شورا و ارگ را در سال جاری به پیاده‌راه تبدیل خواهیم کرد  تا با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری اجتماعی و نیز ارایه‌ی صنایع دستی کرمان (میدان ارگ)، حضور و بهره‌وری مردم را از فضاهای شهری بیشتر کرده و رضایت  و مشارکت آنها را جلب کنیم .

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بخشی از بودجه‌ی شهرداری در این دوره صرف پروژه‌های نیمه تمامی که از دوره‌های قبل وجود دارند و به برخی از آنها اعتقاد هم نداریم ، می‌شود.

شهردار کرمان در  بخشی دیگر از صحبت‌های خود در پاسخ به درخواست همکاری دانشجویان با شهرداری گفت: شهرداری کرمان از پروپوزال‌های خوب و قابل اجرای دانشجویان استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ جلسه با جوانان و دانشجویان برگزار کرده‌ام و هنوز منتظر دریافت یک ایده‌ی اجرایی از سوی آنان هستم، تصریح کرد: ما در شهرداری آماده‌ی استفاده از طرح‌ها و نظرات قابل اجرا که ساختار و شکل مشخصی دارند هستیم و این جوانان هستند که باید از ظرفیت جوانی و دانشجویی خود استفاده کنند و طرح ارائه دهند.

شهردار کرمان گفت: با اینکه در گذشته دانشجویان طرح‌های خوب اول خود را به رایگان به صاحبان کار می‌دادند تا برای آنها تجربه و رزومه‌ی کاری شود اما ما در این دوره‌ی شهرداری اگر طرح دانشجویی خوب و در  چارچوب قوانین باشد، حمایت مالی هم خواهیم کرد.

عالم‌زاده از جوانان خواست حتی اگر طرحی که ارائه می‌دهند، مشکل و یا کمبودی داشت، نا امید نشده و در جهت رفع معایب و مشکلات آن کوشش کنند.

وی همچنین به دانشجویان نوید داد که می‌توانند برای انجام مطالعات و کارهای خود از  ظرفیت‌های فضاهای فرهنگی شهرداری مثل فرهنگسراها و سالن‌های اجرایی آن استفاده کنند.

فاطمه نخعی فر

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید didarshahrdarbadaneshjoyan.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید sma.shahrdar.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات