یکی از رسالت‌های شهرداری، خدمت رسانی در حوزه‌ی فرهنگی اجتماعی است

شهردار کرمان در نشست مطبوعاتی جشنواره تابستانی بیست بیست:

یکی از رسالت‌های شهرداری، خدمت رسانی در حوزه‌ی فرهنگی اجتماعی است

شهردار کرمان گفت: یکی از رسالت‌های مهم شهرداری‌ها علاوه بر خدمت رسانی در حوزه‌های عمرانی و خدمات شهری، خدمت رسانی در حوزه‌ی فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم‌زاده عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه افزود: ایفای نقش فرهنگی و اجتماعی شهرداری به شدت تابع رویکرد شهرداران است و همه ما در دوره‌ی فعلی مدیریت شهری، اعتقاد داریم که بایستی شهروندان در کنار خدماتی که از حوزه‌ های عمرانی و خدمات شهری می‌گیرند، خدمات فرهنگی و اجتماعی نیز دریافت کنند.

وی ادامه داد: با این اعتقاد در این دوره اقداماتی چون تشکیل شوراهای اجتماعی محلات و برگزاری جشنواره‌های نوبهار و تابستان ۲۰ - ۲۰ در دستور کار قرار گرفت.

شهردار کرمان با بیان اینکه جشنواره نوبهار کرمان برای نخستین بار در شهر کرمان برگزار شد و اگر چه نواقصی داشت اما تجربه خوبی بود؛ افزود: جشنواره شهروندی تابستان کرمان از ۲۰ تیرماه تا ۲۰ مردادماه به صورت ملی برگزار خواهد شد و با رایزنی‌هایی که با مسئولان کشوری داشتیم  هتل های پارس و جهانگردی تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصد و هواپیمایی ماهان نیز تخفیف ۳۰ درصدی ویژه تورهایی که با آژانس ها به کرمان می آیند را لحاظ خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین در نشست با کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان، مقرر شد صنوفی که در زمینه پذیرایی فعال هستند، ازجمله برخی از رستوران‌ها و اماکن پذیرایی نیز طی این جشنواره به گردشگران تخفیفاتی ارائه کنند.

وی تصریح کرد: برنامه های جشنواره ۲۰ تا ۲۰ از ساعات عصر تا پایان شب برگزار می شود زیرا هوای شب های کرمان در این ساعات مناسب و  مطلوب است.

شهردار کرمان تاکید کرد: برنامه های این جشنواره به سه دهه تقسیم می‌شوند که مختص همه‌ی اقشار و رده‌های سنی هستند اما دهه‌ی دوم این برنامه ها با محوریت کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های اصلی کشور برگزار خواهند شد.

عالم‌زاده گفت: از آنجا که شهرها باید به شهرهای دوستدار کودک تبدیل شوند؛ این برنامه‌ی کارشناسی شده می‌تواند سرآغاز رسالت ما در ایجاد شهر دوستدار کودک در کرمان باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این جشنواره علاوه بر شادابی و نشاطی که در شهر ایجاد می‌کند می‌تواند در رونق گردشگری شهری که یکی از انواع گردشگری های مهم و سرآمد به خصوص در حوزه‌ی کلان‌شهرها است، کمک بزرگی به شهرمان کرمان کند.

عالم‌زاده با بیان اینکه اگر شهرداری ها در  حوزه گردشگری شهری سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند به ایجاد درآمدهای پایدار برای شهر و نیز پیشرفت شهر کمک شایانی کنند، تصریح کرد: هر کس بتواند از این سبد اقتصادی گردشگری سهم بیشتری کسب کند، موفق تر است؛ چرا که وقتی اقتصاد شهر پیشرفت کند، سرمایه‌گذاران هم تمایل بیشتری به حضور و سرمایه‌گذاری در آن شهر خواهند داشت و در نتیجه شهر شکوفا و پویا می‌شود.

وی  با بیان اینکه ۳۷ درصد از گردشگران دنیا به‌دنبال استفاده از برنامه‌های فرهنگی مختلف هستند، گفت: با برگزاری جشنواره تابستان کرمان و رویدادهای فرهنگی می‌توانیم گردشگران را برای استفاده از برنامه‌های متفاوت و جذاب به کرمان جذب کنیم.

شهردار کرمان گفت: یک سری برنامه‌ها مانند برگزاری کنسرت در همه جای ایران برگزار می‌شوند و افراد می‌توانند آنها را در شهر خودشان دنبال کنند بنابراین ما باید دنبال اجرای برنامه‌های متفاوت و جذابی باشیم که افراد را از دیگر نقاط کشور به شهر کرمان جذب و جلب کنند و حتی کسانی که برای دیدن اماکن تاریخی و نقاط گردشگری شهر ما به  کرمان سفر می‌کنند جذب برنامه‌های فرهنگی هم شوند.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم کسانی که یک بار به لحاظ تاریخی کرمان را بازدید کردند را بار دیگر با کمک برنامه‌های فرهنگی به کرمان جذب کنیم.

وی به گردشگری شهری اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها می‌توانند منشا کارهایی باشند که جاذب گردشگر باشند. به همین دلیل باید شهرداری ها ببیند مردم از وجود چه چیزهایی در شهر استقبال می‌کنند و به چه شیوه و طرقی می‌توان آنها را جذب فضاهای شهری کرد.

عالم‌زاده تصریح کرد: در این راستا شهرداری کرمان در دور‌ی جدید علاوه بر پارک‌ها و میادینی که وجود داشته و یا احداث کرده، اقدام به اجرای پارک گردشگری که به نوعی بزرگ‌ترین پارک گردشگری جنوب شرق کشور است کرده است که خود می تواند جزو مقاصد جذب گردشگر شود.

وی با بیان اینکه کار مطالعات این پارک انجام شده و ظرف دو ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد؛ تصریح کرد: همچنین تبدیل دو میدان شورا و ارگ به پیاده راه و اجرای فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در آن ها می‌تواند گردشگر درون شهری و نیز برون شهر و استانی را به این مکان‌ها افزایش دهد.

شهردار کرمان گفت: همچنین بعضی از فضاهای شهری که عملکرد خوبی نداشتند را به حوزه‌ی باز آفرینی شهر برده و یک عملکرد جدید برای آنها تعریف می شود که این خود می‌تواند به عنوان پروژه‌های محرک، به جذب گردشگر شهری کمک کنند.

وی افزود: اماکن اقامتی و پذیرایی نیز همیشه از مکان‌های جاذب گردشگر هستند به هر حال برخی از این مکان ها به دلیل نوع رویکرد و تفاوت نگاه‌ها برای گردشگران جالب نو  است مانند مسافرانی که دوست دارند برای اقامت به دست کندهای میمند بروند و لذت حضور در این نوع مکان ها را تجربه کنند. بنابراین شهرداری ها اگر بتوانند در این حوزه نیز سیاست گذاری و سرمایه گذاران را جذب کنند؛ می‌توانند گردشگران زیادی به خود جذب کنند.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: تمام تلاش برای جذب گردشگر برای کمک به اقتصاد و پویایی و نشاط و شادابی یک شهر و پایداری آن است .

وی تاکید کرد: باید به این نکته هم توجه کرد که اگر فضای شهری امنیت نداشته باشد؛ یا حوزه‌ی سیاسی آن مشکل داشته باشد یا اقتصاد آن دچار مشکل باشد و ثبات نداشته باشد؛ در جذب گردشگر و توسعه‌ی این صنعت تاثیر منفی خواهد داشت.

عالم‌زاده گفت: شهری که به سمت گردشگری می‌رود باید ثبات اقتصادی داشته باشد.

وی افزود: همه‌ی موارد گفته شده حوزه‌هایی هستند که شهرداری می‌تواند وارد شود و سیاست‌گذاری کند تا گردشگری به عنوان رکنی که می‌تواند باعث پایداری شهری شود رونق پیدا کند.

وی ضمن تشکر و تقدیر از همه‌ی ارگان‌هایی که در برگزاری جشنواره‌ی ۲۰ – ۲۰ شهرداری با این نهاد همکاری می‌کنند گفت: امیدواریم این جشنواره بتواند در جذب گردشگر به شهر کرمان موثر شود و با کم شدن نواقص آن، به عنوان یک رویداد فرهنگی در سال های بعد نهادینه شود.

فاطمه نخعی فر

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید darkonferanckhabari۲۰۲۰.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید konfranc۲۰۲۰.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdardarkonfranc۲۰۲۰.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات