۹۷۵ عملیات آتش نشانی، در سه ماهه اول سال ۹۸

۹۷۵ عملیات آتش نشانی، در سه ماهه اول سال ۹۸

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک از انجام ۹۷۵ عملیات آتش نشانی در سه ماهه اول سال ۹۸ خبر داد.
آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی با اعلام این خبر اظهار کرد: از مجموع ۹۷۵ مورد عملیات انجام شده؛ ۵۱۷ مورد آتش سوزی و ۴۵۸ مورد عملیات امداد و نجات بوده است.
وی با اشاره به اینکه در بخش آتش سوزی، فضای سبز از نظر فراوانی بیشترین تعداد را داشته، تصریح کرد: با توجه به بارش های بسیار خوب در ابتدای سال جاری و رویش گیاهان در بهار، با گرم شدن هوا و خشک شدن آنها، تبدیل به خاشاک شده و با کوچکترین سهل انگاری به آتش سوزی تبدیل می گردد.
ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری شاهد افزایش ۶۰ درصدی آتش سوزی های فضای سبز نسبت به مدت مشابه سال قبل می باشیم که ضروری است شهروندان با رعایت اصول ایمنی در کاهش این آمار به ما کمک کنند.
آقازیارتی افزود: در بخش عملیات امداد و نجات، مزاحمت حیوانات موذی در منازل و اماکن بیشترین مورد را به خود اختصاص داده است.
رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک از کیفیت خدمات آسانسور در آپارتمان ها انتقاد کرد و گفت: ۷۹ مورد عملیات امداد و نجات برای آسانسور طی سه ماهه اخیر توسط آتش نشانی اراک صورت گرفته است که در صورت استفاده و بکارگیری آسانسورهای با کیفیت توسط سازندگان در مجتمع های مسکونی، شاهد کاهش حوادث آسانسور در شهر خواهیم بود.
وی درخصوص پراکندگی حوادث بیان کرد: از مجموع این حوادث ۱۲۶ مورد خارج از محدوده شهر و ۵۶ مورد در روستاهای اطراف صورت گرفته است.
آقازیارتی در پایان از شهروندان درخواست کرد نکات ایمنی را جدی گرفته و ضمن رعایت آنها، سازمان آتش نشانی را در راستای داشتن شهری ایمن یاری کنند.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات