شهردار شیراز میزبان اهالی ادب و فعالان حوزه ادبیات بود

شهردار شیراز میزبان اهالی ادب و فعالان حوزه ادبیات بود


به مناسبت روز قلم مراسم بزرگداشتی با حضور اهالی ادب و فعالان حوزه ادبیات، شهردار شیراز، جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در این مراسم گفت: برای تقویت و رونق اقتصاد ادب و هنر شیراز برنامه‌ریزی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، ابراهیم گشتاسبی‌راد در دیدار صمیمی شهردار شیراز با اهل قلم و فعالان حوزه ادبیات که به مناسبت روز قلم در مجموعه تاریخی ارگ کریمخان زند برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف دوره پنجم شورا و شهرداری خدمت به بزرگان ادب شیراز است و با همین نگاه شهردار شیراز انتخاب شد و سازمان فرهنگی تغییراتی کرد.
معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه سازمان فرهنگی امروز افتخار این را دارد که با احترام و افتخار از تمامی اهالی ادب شیراز پذیرایی کند، افزود: سازمان فرهنگی به این پذیرایی خود افتخار می‌کند و این تفاوت با نوع نگاه شورا و شهرداری رقم خورده است.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون اقتصاد ادب و هنر در شیراز آنطور که باید و شاید اجرایی و عملیاتی نشده است، خاطرنشان کرد: همین امر سبب مهاجرت برخی هنرمندان از شیراز شده و تعداد زیادی از کتاب و آثار این هنرمندان وجود دارد که موفق به چاپ نشده‌اند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: با توجه به اینکه برخی هنرمندان با معضلات زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند باید برای مرتفع کردن این دغدغه تمام ارکان فرهنگی شهر دست به دست هم دهند و اقتصاد ادب و هنر را در شیراز رونق بخشند.
گشتاسبی‌راد با بیان اینکه برای تبدیل یکی از فرهنگسراهای شهرداری به فضایی برای توسعه ادب برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: امروز استقبال هنرمندان از برنامه‌های متعلق به خودشان بیشتر شده است و با پیگیری‌های خانم دودمان از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز فرهنگسرای طلوع به بزرگان ادب شیراز اختصاص خواهد یافت.
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز تصریح کرد: امیدواریم جلسات دیدار با بزرگان فرهنگ و ادب مستمر باشد و این جلسات به تولیدات ارزشمند ادبی در شیراز منجر شود.
وی تاکید کرد: در حوزه فرهنگی کتاب‌های ارزشمندی تولید شده که امیدواریم بتوانیم نسبت به چاپ آن اقدام کنیم.
در این نشست و دیدار صمیمی تعدادی از بزرگان اهل قلم و ادب شهر ادب‌پرور شیراز به شعرخوانی و صحبت درباره داستان نویسی شیراز پرداختند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات