انجام اقدامات اساسی، جهت حفظ بازار قدیمی اراک  به عنوان هویت و تاریخ ش...

انجام اقدامات اساسی، جهت حفظ بازار قدیمی اراک به عنوان هویت و تاریخ ش...

جلسه کارگروه ساماندهی بازار سرپوشیده اراک به ریاست طوفان محمدی رییس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر و با حضور سرپرست منطقه بافت تاریخی و سرپرست اجراییات شهرداری، نمایندگان اتاق اصناف، اداره اوقاف و امور خیریه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان آتش‌نشانی، هیات امنای بازار و فرمانداری اراک در محل شورای شهر برگزار گردید.
طوفان محمدی رییس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر اراک در این نشست گفت:بازار اراک هویت و تاریخ شهر می باشد، به همین منظور لازم است تا اقدامات اساسی جهت حفظ این اثر تاریخی انجام گیرد.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر، در ادامه به مشکل سد معبر و تجاوز به حریم در بازار اشاره کرد و از مسوولین امر خواست جهت رفع این معظل اقدامات لازم را انجام دهند.
وی همچنین از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درخواست نمود با همکاری صاحبان مغازه ها جهت زیباتر شدن بازار، سردرب مغازه ها را مانند بازارهای قدیمی و تاریخی کشور، بازسازی و مرمت نمایند و بازار از حالتی که امروز دچار شده است با حفظ هویت تاریخی خود، علاوه بر داد و ستد و خرید و فروش کالا به محلی برای بازدید گردشگران و مردم تبدیل گردد تا مردم بتوانند از این اثر تاریخی نهایت استفاده را برده و مکانی جهت تفریح آنها باشد.
محمدی همچنین خواهان مرمت سقف بازار و حذف عوامل خطر آفرین از آن شد و در ادامه به ایجاد سرویس های بهداشتی جهت رفاه حال مردم در بازار اشاره نمود.
در ادامه جلسه هر یک از مدعوین نظرات خود را در خصوص بازار مطرح کرده و به بیان مشکلات بازار از جمله اینکه ۹۰ درصد کسبه بازار در حال حاضر مستاجر بوده که به علت عدم امنیت شغلی و مکانی حاضر به همکاری نیستند، وجود لوله‌های انشعاب گاز در بازار که خطرات بسیاری را به همراه خواهد داشت، سد معبر و مشکلات ناشی از آن، وجود عوامل آتش زا در انبارها و سیم کشی های برق که خطر آتش سوزی را به همراه خواهد داشت اشاره نمود و در پایان اداره اوقاف متعهد گردید یکی از سراهایی که به صورت کامل در اختیار آن اداره می باشد به صورت پایلوت بازسازی و مرمت نماید.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات