سرویس ‌دهی به حومه‌ی شهر را انجام نخواهیم داد

سرویس ‌دهی به حومه‌ی شهر را انجام نخواهیم داد

شهردار کرمان گفت: سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری کرمان فقط تا پایان مهلت خواسته شده از طرف شورای ترافیک، به حومه شهر خدمات رسانی می‌کند .
به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در نشست عمومی امشب شورای شهر کرمان که به تصویب نهایی مصوبات کمیسیون‌ها و بررسی و اخذ تصمیم در مورد چند نامه رسیده به شورا اختصاص داشت، با گرامیداشت دهه‌ی کرامت و تبریک ولادت هشتمین امام شیعیان، حضرت امام رضا (ع) گفت: در خصوص عدم سرویس‌دهی ۵ دستگاه اتوبوس حومه به شهرهای اطراف، بایستی هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.
وی ادامه داد: سال‌ها پیش به دلیل عدم توانایی ۵ شهراطراف کرمان مثل ماهان و اختیار اباد در سرویس‌دهی به مسافران این شهرها به کرمان، شهرداری کرمان پذیرفته بود کار سرویس‌دهی بین شهری این اتوبوس‌ها را انجام دهد. اما با توجه به قانون جدید و عدم اجازه‌ی تردد این اتوبوس‌ها توسط پلیس به دلیل معاینات فنی انجام شده، ما سال گذشته سرویس‌دهی به حومه را متوقف کردیم.
عالم‌زاده افزود: طبق مقررات و مصوبه شورای ترافیک هر نوع حمل و نقل در خارج شهر از عهده‌ی شهرداری خارج است. ضمن اینکه این اتوبوس‌ها از لحاظ فنی صلاحیت خدمات دهی به حومه و خارج از شهر را ندارند.
شهردار کرمان تصریح کرد: بعد از قطع خدمات‌دهی توسط شهرداری در سال گذشته به حومه، اعتراضاتی شد که شورای ترافیک ورود کرده و با مسئولیت خود، فرصت خواست تا این موضوع را حل کند.
وی با بیان اینکه شورای ترافیک نمی‌تواند خلاف قانون چیزی را به شهرداری تحمیل کند، خاطرنشان کرد: در صورتی که شورای ترافیک در مهلت خواسته شده، کاری انجام ندهد، ما خدمات‌رسانی اتوبوس‌های مذکور را به حومه قطع خواهیم کرد و آمادگی واگذاری آنها را به صاحبان‌شان در شهرهای حومه مثل جوپار، چترود و اختیار آباد را داریم.
عالم‌زاده در پاسخ به سوال آقای خدادادی رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا مبنی بر اینکه چرا ساختمان مدیریت بحران شهرداری در دوره‌ی قبل که برای یک شهر دارای ریسک بحران‌هایی مثل زلزله ضروری است، به مرکز پایش تصویری تبدیل شده است، گفت: ساختمان این مدیریت یک مکان خوب و دارای ظرفیت و امکانات مطلوب به همراه چند ماشین بود ولی به مرکز آموزشی محدود که در آن یک NGO مستقر شده بود تبدیل شده بود.
وی افزود: بعد از ورود من به شهرداری و بازدید از آن متوجه شدم این ساختمان و امکانات آن که ظرفیت خوبی است به نوعی در اختیار و نام این NGO قرار گرفته است. ضمن اینکه بازرسی هم با توجه به این اتفاق، به مساله ورود کرده و ساختمان را گرفته و تحویل شهرداری داد.
عالم‌زاده گفت: همچنین در این دوره استاندار کرمان اعتباری برای ایجاد مرکز پایش تصویری ترافیک اختصاص دادند که با توجه به قابلیت‌های این ساختمان و نیز نیاز سازمان ترافیک شهرداری به یک ساختمان مستقل، این ساختمان را به مرکز پایش تصویری سازمان ترافیک شهرداری تبدیل کردیم.
شهردار کرمان ادامه داد: همچنین هم‌زمان با این مساله وزارت کشور دستور تشکیل ستاد مدیریت بحران را در شهرداری‌های کشور داد که شهرداری کرمان نیز این "ستاد" را تشکیل داده و همان‌طور که از نام آن پیداست، مسئولیت آن هماهنگی در حوزه‌ی مدیریت بحران و پیشگیری و پیش‌بینی حوادث و ارائه راهکار در این خصوص است و هر زمان که بحرانی به وقوع بپیوندد، در قالب تدابیر اندیشیده شده در همان داخل ساختمان شهرداری هماهنگی و مدیریت کار را انجام می‌دهد و نیازی به ساختمان مستقل نیست.
وی در مورد پرسش دیگر خدادادی در خصوص وضعیت ساختمان دیگر مدیریت بحران واقع در میدان سرآسیاب در دوره‌های قبلی هم گفت: این ساختمان که بسیاری از امکانات آن اسیب دیده است، تا اواخر سال قبل در اختیار استانداری بود و تازه تحویل شهرداری داده شده است که ما هم آن را به معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تحویل دادیم.
شهردار کرمان افزود: معاونت فرهنگی هم برحسب نیاز آن منطقه این ساختمان را به یک مجموعه فرهنگی اجتماعی، هنری و یا یک مجموعه‌ی ورزشی تبدیل خواهد کرد.
عالم‌زاده همچنین به گزارشی که رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در مورد استفاده از ساختمان نیمه کاره‌ی شهرداری در نزدیکی پل فجر توسط عده‌ای معتاد و سوءاستفاده‌گر اشاره کرد و گفت: شهرداری از این ساختمان‌های نیمه کاره که متاسفانه به عنوان پروژه‌هایی همزمان در دوره‌های گذشته شروع شده‌اند و سال‌ها به اتمام نرسیده‌اند، زیاد دارد.
شهردار کرمان افزود: به همین جهت در حال رایزنی با سازمان تامین اجتماعی برای تهاتر در قبال بدهی که از این سازمان داریم، هستیم و کارشناسان این سازمان چندین بار از ساختمان مذکور بازدید کردند و در صورت موافقت انها، در قبال طلب از شهرداری، به این سازمان داده خواهد شد.
وی تصریح کرد: در خصوص تالار پذیرایی شهرداری هم که نیمه تمام مانده است هم به سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری گفته‌ایم در قالب مشارکت یا قرارداد BoT این تالار را ساخته و به اتمام برسانند.
شهردار کرمان در خصوص تذکر به پیمانکاران خیابان آزادگان برای حفاظت بیشتر از درختان این بلوار در هنگام کار، نیز گفت: در این خصوص هم به پیمانکار و هم ناظر تذکر داده خواهد شد و خود من نیز با توجه به بازدیدهایی که از کار پیمانکاران و چگونگی حفاظت‌شان از درختان در هنگام کار داشتم، تصمیم گرفته‌ام به طور جدی‌تر با افراد خاطی و سهل‌انگار در این زمینه برخورد کنم.

فاطمه نخعی فر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات