آیین افتتاحیه رویداد حافظه چوب در کرمان برگزار شد

آیین افتتاحیه رویداد حافظه چوب در کرمان برگزار شد

صبح امروز با حضور شهردار کرمان و معاونان و نیز جمعی از مدیران شهری و هنرمندان آیین افتتاح رویداد حافظه چوب در کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سیدمهران عالم زاده در این مراسم با اشاره به اینکه فضای سبز شهری عملکردهای زیادی دارد، گفت: تثبیت خاک، کنترل آلایندگی محیط و تصفیه هوا از جمله کارکردهای فضای سبز شهری محسوب می شوند اما نقش خوبی که فضای سبز در شهرها دارد، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان است.

وی در ادامه با بیان اینکه هنر نقش بسیار مهمی در روند تکامل اجتماعی دارد، برگزاری رویداد هنری حافظه چوب را اتفاقی خوب در حوزه فضای سبز شهری دانست.

عالم‌ز‌اده افزود: این رویداد در واقع تلفیقی از هنر و زیبایی است که با استفاده از درختان و فضای سبز و با حضور هنرمندان در حال برگزاری است که این امر بیانگر کارکرد اجتماعی درختان و فضاهای سبز است.

وی با اشاره به اینکه کارکرد اجتماعی درخت و خاطره جمعی که درخت برای مردم می سازد بسیار حائز اهمیت است، گفت: در این راستا برپایی رویداد هنری حافظه چوب، می تواند در شناساندن این کارکرد درخت به مردم نقش داشته باشد و در خاطره جمعی نقش ببندد.

عالم زاده با تاکید بر ضرورت حفاظت از این خاطره جمعی افزود: امیدواریم این رویداد هنری نهادینه شود و هر سال شاهد برگزاری این گونه برنامه ها با حضور هنرمندان و مردم باشیم.

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان و دبیراجرایی سمپوزیوم رویداد حافظه چوب نیز در این مراسم گفت: توجه و اهمیت به رویداد های فرهنگی و هنری در کنار اقدامات عمرانی نقش بسیار مهمی در رشد و پیشرفت جامعه دارد.

عماد محسنی تکلو در ادامه با اشاره به اینکه درخت یک عنصر طبیعی در فضاهای شهری محسوب می شود که در کنار زیبایی بخشی به فضای شهری،  باعث مطبوع شدن هوا  نیز می شود، افزود: در تاریخ نیز این عنصر طبیعی نقش مهمی دارد و در واقع درخت در کنار همه مولفه های شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در حفاظت از آن تلاش کنیم.

محسنی تکلو در خصوص رویداد هنری حافظه چوب گفت: در این راستا هنرمندان در قالب یک فراخوان، طرح های خود را ارائه دادند و قرار است ۱۶ هنرمند طرح های خود را طی یک هفته در قالب سمپوزیوم، روی ۱۶ درخت اجرایی می کنند.

وی با اشاره به اینکه زمان ارسال طرح‌ها به دبیرخانه، ۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۸و انتخاب آثار، ۳۰ خردادماه ۱۳۹۸ بود، افزود: این رویداد از ۲۲ الی ۲۸ تیرماه سال جاری با حضور هنرمندان و مردم برگزار می شود.

محسنی‌تکلو خاطرنشان کرد: به طرح برگزیده‌ی رویداد در آیین اختتامیه، جایزه ویژه درویش خان اهدا می‌شود.

مریم ایرانمنش

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات